Д оставчикът на интернет ще може да се сменя само със заявление в офис или онлайн на новия оператор. Това предвижда проект на правила за процеса на смяна на доставчик на услуги за достъп до интернет, публикувани за обществено обсъждане от Комисията за регулиране на съобщенията. В проекта е записано, че онлайн ще могат да заявят услугата само потребители, които разполагат с квалифициран електронен подпис или друго средство, уредено в договора с доставчика.
Срок
Промяната на доставчика пък трябва да става в рамките на 7 работни дни. В правилата са предвидени компенсации за потребителите, ако не са изпълнени условията по новите изисквания. Така се полага компенсация за потребителя, ако не е изпълнен срокът за преместване, както и в случай, че промяната е направена без съгласие на крайния клиент. Компенсирането на крайните ползватели може да бъде под формата на парична сума, предоставяне на услуги или отстъпка от месечен абонамент за същата стойност или друг договорен между доставчика и потребителя на услугата начин.
Обезщетение
Паричните компенсации са в рамките на 2 лева за всеки ден забава на преместване от един доставчик към друг, както и ако преместването е станало без съгласие на клиента. Искането за компенсиране се подава пред приемащия доставчик в двумесечен срок от подаване на заявлението за смяна на оператора. Приемането на жалбата се извършва през цялото работно време, във всеки търговски обект на приемащия доставчик или по електронен път – когато искането за компенсиране е подписано с квалифициран електронен подпис. В 30-дневен срок от регистриране на искането приемащият доставчик го разглежда и уведомява за своето решение крайния ползвател.
В коментарите под проекта е оспорен срокът за отговор на искането за компенсиране, като предлагат то да бъде намалено от 30 на 5 работни дни. Освен това заявлението за обезщетение да може да се подава по електронен път, без да се изисква задължително КЕП, тъй като това допълнително усложнява процедурата за потребителя.
Елена Иванова