116 са сигналите за проблеми в семейството, подадени на Националната телефонна линия за деца 116 111. Това съобщиха от пресцентъра на Държавната агенция за закрила на детето (ДАЗД).
„За ДАЗД e от първостепенно значение Националната телефонна линия за деца 116 111 да бъде разпознаваема и да се ползва с доверието - както на децата, така и на възрастните. С удовлетворение отчитаме, че постигаме значителни успехи в тази насока. Номерът 116 111 с всеки изминал месец става предпочитан начин да се подаде сигнал или да се потърси съдействие за дете в риск. Това е една голяма крачка към осъзнаването от цялото общество, че само заедно може да направим живота по-добър и безопасен за всяко дете. Обаждането на 116 111 е безплатно, който желае, може да остане със сигурност анонимен. Насреща са изключително добре подготвени психолози, които ще окажат подкрепа и съдействие на всеки“, заяви председателят на агенцията д-р Елеонора Лилова.
Децата често споделят ситуацията вкъщи и търсят съвети за излизане от нея. Проблемите им са различни – от липса на внимание до трудност в поемането на грижа за по-малки деца и домакинството.
От началото на годината до април на Националната телефонна линия за деца има 70 обаждания с информация и сигнали за риск от неглижиране и пренебрегване на дете.
В едно от тези обаждания възрастен съобщава за деца, чиито родители са разделени, а майката системно употребява психоактивни вещества.