О т Левски са избрали чужда компания, която ще им построи нов и модерен стадион, пише днес в. „Мач Телеграф“.
Според запознати „сините“ са се спрели на компанията SportFive, която от години се опитва да стъпи на този пазар у нас. Първо чужденците се бяха насочили към Славия и уж всичко между двете страни бяха договорени, но в крайна сметка това не се случи.
По-късно от SportFive се бяха насочили и към ЦСКА. И дори направиха презентация на стадион „Българска армия“ през 2022 година. В крайна сметка и тук не се получи нищо. „Червените“ решиха да работят по друг проект, а в крайна сметка и заложиха на родния компания, която ще им вдигне нов дом.
На „Герена“ обаче са решили да заложат на изпитано име в бранша, което има опит в изграждането на подобен тип съоръжения, както и за неговото управление в бъдещето, за да се превърне в печеливш модел, а не само да гълта разход.
Неслучайно изпълнителният директор на „сините“ Даниел Боримиров и Христо Йовов, който е член на УС, пътуваха до чужбина и имаха среща с различни компании, които са изграждали стадиони не само в Западна Европа, но и в Източна.
Окончателните разговори обаче са водени от Наско Сираков. Смята се, че всичко между двете страни е договорено и изпипано в детайли, за да не може Левски да бъде ощетен с нищо.
Сега остава единствено „сините“ да получат правото на строеж от Общината и да кандидатстват за помощ от държавата по програмата, която бе обявена за обновяването на съоръженията у нас.
Централната трибуна ще е успоредна на булеварда
Стадион „Георги Аспарухов“ в този си вид ще отиде в историята, пише още в. „Мач Телеграф“. Новият дом на „сините“, който ще се издигне на неговото място, ще има и ново разположение. Централната му трибуна ще бъде успоредна на бул. „Ген. Владимир Вазов“. Така Сектор Б ще бъде разположен за запад, В на юг, а Г на изток.
Чужденците са изчислили, че така ще се отвори далеч повече място за помощните съоръжения, които ще ползват „сините“.
„Герена“ е планират с капацитет от 22 000 – 23 000 места (б.р. в момента те са под 20 000), а от долу ще има и подходящи за бройката паркинги.
Освен това се очаква да бъде построен сравнително бързо – за 2,5 – 3 години. Разбира се, пистата, която оцеля около част от секторите, ще изчезне напълно.
Мач Телеграф