К омпанията "Ефбет" подписа мащабен договор с Бългapckия фуmбoлeн Cъюз (БФC) и ще бъде спонсор на националните отбори за мъже и жени, както и на Националната футболна база "Бояна" до 2028, съобщиха представители на двете организации по време на пресконференция във вторник.

Според новото споразумение, базата на централата и националния отбор вече ще носи името efbet Национална футболна база. 

Президентът Георги Иванов заяви, че се надява още спонсори да се присъединят към списъка с партньори на централата. По време на пресконференцията днес той си пожела компании като "Мерцедес", "Пепси" и някоя банка да се включи.

На представянето на контракта присъстваха още изпълнителният директор на футболната ни централа Андрей Петров, футболистите от националния отбор Илия Груев и Димитър Митов, както и мениджърът корпоративни стратегии на новия генерален спонсор Божидар Йочев.

"Работим от година и половина с екипа на efbet. Изключително сме доволни. Те винаги помагат. Подписваме нов договор, който е първи за това ръководство, а сегашните параметри са много по-добри", изтъкна Георги Иванов.

"Вече базата се казва "efbet Национална футболна база". За нас са важни всички партньорства, за да развиваме футбола и школите. Всеки един партньор е добре дошъл и се радваме за него. Предстоят някои иновации във футболната база.

Ще се направи ремонт на хотела и отвън, за да предоставя най-добри условия, както за националния отбор, така и за другите отбори, които са в базата. Инвестицията ще ни даде възможност да подобрим и терените“, добави Гонзо.

Изпълнителният директор Андрей Петров пък добави, че във финансово отношение това е най-големият контракт, подписван от централата през последните десет години.

"Имаме партньорство относно спонсорство за мъжкия национален отбор, женския национален отбор и наименованието на базата. Това е стратегическо партньорство, подписахме тригодишен договор до 2028 г.

Благодарим за подкрепата на efbet за развитието на българския футбол! Това е най-големият търговски договор, който съюзът е подписвал за последните десетина години - футбол се прави с много пари, колкото и клиширано да звучи.

Размерът на сумата е конфиденциална, но е най-голямата за последните десетина години, както вече казах. Националните отбори в официални мачове нямат право да носят спонсорско лого. Това са фен-артикули, които ще бъдат пуснати в продажба и ще се разпространяват в търговската мрежа, която работи за нас, из цялата страна", коментира Андрей Петров.

Андрей Петров уточни, че в момента футболната централа подготвя своето портфолио, в което ще вложи нови активи. Една от идеите е да се търсят повече инвеститори за детско-юношеския футбол, в това число за Елитните групи и за новата програма за деца "Фониньо 3х3".

"Когато влязохме в централата, дълговете бяха над 4,5 милиона лева. Бавно се изправяме, но все още нямаме много пари, както е нужно и, както казва Андрей Петров, за да се направи "наистина голям футбол", допълни Георги Иванов.

"Ако имахме средства, щяхме да въведем и категоризация на клубовете, да започнем и други проекти. В момента оперираме с подръчни средства, а всичките ни планове са в чекмеджето".

Ръководството продължава да търси партньор за Втора лига, като преговорите с компания за тази дивизия в момента са в застой. Очакванията са да има спонсор и на елитните юношески групи, като разговорите са с верига ресторанти.

Както се знае, от новия сезон ще има четвърта Елитна юношеска група – такава до 18 години, която пък ще бъде попълнена чрез заявки.