Д вата най-големи гранда в испанския, а може би и световния футбол – Реал Мадрид и Барселона, загубиха правата върху термина „Ел Класико“ за мачовете помежду си. Това означава, че нямат право да го използват в маркетингови кампании, след като загубиха делото за патента, пише „Relevo“.
Испанската служба за патенти и търговски марки отхвърли петицията, поискана от Реал и Барса за защита на израза „Ел Класико“ в Испания, тъй като счете, че има риск от объркване и асоцииране между заявената търговска марка и тази, която Ла Лига използва – „El Clásico“, която смята за достатъчно известна и утвърдена.
🚨 Real Madrid and Barcelona lose the right to market their games as 'El Clásico'. 🇪🇸 [@relevo] pic.twitter.com/HQiD08jjta
— Football Talk (@FootballTalkHQ) May 26, 2023
Тази промяна е по-важна, отколкото изглежда, защото напълно отхвърля марката, която има огромно търговско влияние по целия свят. Всеки път, когато двата отбора излизат един срещу друг, се организират всякакъв вид събития, стартират се имиджови кампании и това е решаващ търговски ресурс за всички клубове, когато става въпрос за продажба на телевизионни права.
Реал Мадрид и Барселона имат един месец да обжалват решението и да водят съдебен спор за придобиването на контрол върху една от най-мощните марки в света на испанския и световен футбол.