0

М анчестър Юнайтед е №1 сред феновете в социалните мрежи, показва проучване на компанията „Horizm“. „Червените дяволи“ може и да нямат големи успехи на терена през последните години, но клубът все още е една от най-разпознаваемите марки в света на спорта.

Юнайтед може да генерира печалби от £177,5 милиона от своите привърженици във „Фейсбук“, „Инстаграм“, „Туитър“, „Тикток“ и „Ютюб“. Това е с повече от 27 милиона от втория Барселона. Реал Мадрид е далеч на третото място с 97 милиона. Двата испански гранда имат повече последователи в социалните мрежи от Манчестър Юнайтед, но дигиталната им стойност е по-малка. Челната десетка се допълва от още четири английски клуба – Ливърпул, Челси, Манчестър Сити и Арсенал. ПСЖ, Ювентус и Байерн Мюнхен са единствените представители на Франция, Италия и Германия.

Очаквано Висшата лига има най-сериозно влияние сред футболните първенства с дигитална стойност от £520 милиона. Далеч назад са Ла Лига (286 000 000 млн.)  и Националната баскетболна асоциация (201 000 000 млн.).