0

Д оговорът между Барселона и Spotify ще вкара минимум 435 милиона евро в касата на клуба, съобщи каталунският в. „Спорт“. Но сумата по договора, чието одобрение предстои в неделя, може  да достигне почти един милиард – поне 960 милиона евро, според допълнителните клаузи в контракта.

Минимумът се събира от сумите за реклама върху флелката на мъжкия и женския първи отбор - 240 милиона за четири години, от тренировъчните екипи - още 15 млн. евро за три години, а от преименуването на стадиона „Камп Ноу“ - 180 милиона дванадесет години. Но цифрата може да нарасне до поне 960 милиона.

Споразумението за преименуването на стадиона е за дванадесет години, докато за екипа на представителните отбори – 4 г ., а за тренировъчната екипировка – за 3 г. И ако Spotify реши да се възползва от възможността да продължи тези срокове, както е залегнало в договора, компанията ще плати стотици милиони отгоре дори при сегашните тарифи.

Така общата сума за 12 г. Може да достигне невероятните 960 милиона евро.

От своя страна Барселона има още рекламно пространство за продан – ръкава на фланелката на първия отбор на мъжете и жените.

Както обяви президентът на Барса Жоан Лапорта, клубът в момента има до шест оферти за това място на фланелката за двата си професионални футболни отбора.

Те варират от 10 до 15 милиона евро на сезон. Ако тези 15 милиона най-накрая бъдат спазарени, тогава от следващия сезон 2022/23 фланелката на ФК Барселона ще бъде на стойност 75 милиона евро с повишение от петата година нататък. Без съмнение това е една от най-добре платените фланелки в световната футболна индустрия.