0

Л ео Меси ще играе през следващия сезон в Интер Маями, съобщи испанският в. „Марка“. Играчът вече е взел решението, въпреки че подписването на договора с американския клуб все още предстои. В Интер Маями фактор е не кой да е, а Дейвид Бекъм. Ръководството на клуба, според сайта му, е триумвират в състав: Дейвид Бекъм - съсобственик, Хосе Мас - съсобственик, Хорхе Мас, главен изпълнителен директор и управляващ собственик.

Той е изключил офертите, които имаше от Барселона и арабския футбол. Барса го искаше от дълго време, докато в Саудитска Арабия го очакваха приказни и направо нереални суми.

Аржентинецът обаче е избрал да отиде в САЩ. Зад успешната сделка стоят и икономически колоси като "Адидас" и Apple.

БАРСЕЛОНА

Вариантът Барселона бе много привлекателен, особено за семейството на Лео, което чувства каталунската столица като свой дом.

Бяха проведени няколко разговора между бащата на играча и президента Жоан Лапорта. От клуба го увериха, че могат да го картотекират, но това изискваше време заради финансовите проблеми на клуба. 

Лео не искаше да чака и също имаше опит отпреди две години, когато мислеше, че ще поднови и в крайна сметка се наложи да отиде в Париж.

САУДИТСКА АРАБИЯ

За сметка на това от Саудитска Арабия го изкушили с оферта за милиони. Нямаше друго място, където щеше да прави толкова пари, както там. От чисто спортна гледна точка ритането на топка в пустинята обаче не беше толкова интересно. 

Лео искаше да играе в силно първенство, да е на линия за следващата Копа Америка във топ форма с отбора на Аржентина. И това в С. Арабия нямаше да го получи. Предложението, освен това, не беше привлекателно за семейството.

Решението е Интер Маями. Там предимството за Лео е, че ще свали бремето на напрежението да играе на най-високо ниво в Европа. 

МЕЙДЖЪР ЛИГАТА

Американската футболна лига е конкурентна, мачовете са на ниво, посещението е отлично, вижда се, че не е на равнището на големите европейски първенства, но е привлекателна, зрелищна.

Там напрежението ще е по-малко и животът в САЩ е стимул за семейството. Освен това в Маями реално основният език е испански, което също е предимство за Лео и децата му. Икономически офертата също си я бива. Поради всичко това изборът на Меси беше Маями.

КОЙ ПЛАЩА

Операцията „Меси“ далеч надхвърля възможностите на клуба от Флорида, но офертата за Меси е добре подплатена от солидни донори.

Според The ​​Athletic, ще вземе процент от абонатите на  MLS Pass за стрийминг излъчване на мачовете от лигата, плюс друг процент от печалбите от пристигането на Меси за доставчика на екипировката на отборите в Мейджъл лигата - „Адидас“, чието рекламно лице е аржентинецът.

Телевизионните права на MLS са в ръцете на Apple, която плати 2,5 милиарда долара на Американската лига за десетгодишен договор. Apple TV +, между другото, обяви през последните дни, че ще излъчи документален сериал за победата на Меси на световното първенство в Катар с Аржентина. 

Връзката на Меси с Adidas също е добре известна, тъй като обвързването му с немската марка датира от 2006 г. Adidas облича всички отбори на MLS (29) чрез договор за спонсорство до 2030 г. на стойност 830 милиона долара.

Интер Маями вече определи датата за евентуален дебют на Меси с отбора - на 21 юли срещу мексиканския Крус Асул в приятелски турнир, който ще се играе на стадион DRV PNK в Маями. 

Собствениците на клуба - Хорхе и Хосе Мас, Бекъм, са предложили на Меси след като се пенсионира, да поеме процент от собствеността.