0

В борбата с езика на омразата по трибуните на испанските футболни стадиони Ла Лига този сезон създаде платформа за мониторинг на обидите в първенството - Монитор за наблюдение на омразата в спорта (MOOD). Този инструмент класифицира реакциите на футболните фенове в  социалните мрежи.

През първите 15 кръга на Ла Лига този сезон са анализирани повече от 8,7 милиона съобщения, публикувани от 1,3 милиона фенове, според данни, предоставени от Séntisis Intelligence. 

Класирането им изведе на челните 3 места „кучи син“, „червей“ и „смешник“ като най-повтаряните обиди, а 80% от жестоките ругатни са изречени от мъже, в по-голямата си част са над 45 години. 

Най-много обидни коментари (42%) бяха насочени към играчите и отборите; към съдиите – 28%.

LALIGA използва технологии с изкуствен интелект, за да анализира и следи милиони разговори за футбол, публикувани в социалните мрежи чрез  инструмента MOOD, който определя с резултат от 0 до 10 пулса на деня въз основа на показаното ниво на омраза, враждебност или нетолерантност в дигиталната среда. 

„Данните, които MOOD ни предоставя, ще ни позволят да изпълним по-конкретни планове за действие в бъдеще“, заяви Анхел Фернандес, директор на отдел „Бранд и стратегия“ в LALIGA.