Г оляма германска пивоварна съобщи разочароващи данни за продажбите на бира през юни, като очакваният бум в потреблението по време на европейското първенство по футбол не се осъществи, пише ДПА.
Представителят на „Фелтинс” Михаел Хубер заяви, че 17-ият континентален шампионат не е донесло очаквания ефект за пивоварните, тъй като дъждовното време и промяната в навиците за пиене намалиха продажбите, въпреки че Германия е домакин на турнира.
От фирмата твърдят, че любителите на кехлибарената напитка са консумирали приблизително 8 милиона хектолитра бира през юни, което е по-малко в сравнение със същия месец на 2023 г. Един хектолитър е 100 литра.
Немските пивоварни продават около една шеста от своята бира на сектора на хотелиерството, като лъвският пай от бизнеса им идва от търговията на дребно. От „ Фелтинс” обаче смятат, че потребителите в супермаркетите и магазините за напитки са се въздържали тази година.
Сравнението с "приказката“ от 2006 г., когато Германия беше домакин на световното е, е отрезвяващо: според съобщенията продажбите на бира през юни същата година са били около 11 милиона хектолитра.
По време на тазгодишния турнир феновете гледаха повече мачове сами у дома, вместо да се събират в компании и да пият повече.
"Това е различно от това да поканите съседа си на барбекю и да пиете бира“, завършва аргументацията си хер Хубер.