Д жордж Ръсел оцени победата си в Гран При на Белгия, която му бе отнета с дисквалификация по-високо от доминацията си в Гран При на Лас Вегас в края на сезон 2024 във Формула 1.
Ръсел триумфира на „Спа“ непосредтвено преди лятната пауза след преминаване към стратегия с едно спиране в бокса в средата на надпреварата. По-късно обаче той беше изваден от резултатите заради техническо нарушение. Тогава техническите комисари бяха открили, че болидът на британеца е по-лек с 1.5 килограма от разрешеното и това доведе до неговата дисквалификация.
В интервю за motorsport.com по време на финалния кръг за сезона Ръсел призна, че той също носи вина за дисквалификацията си в Белгия, тъй като е знаел, че е по-лек от необходимото преди старта. Въпреки този развой на събитията британецът оцени карането си на „Спа“ по-високото от това в Лас Вегас, където той спечели по доминантен начин от полпозишъна.
„В Белгия определено беше най-доброто ми състезание. Първите 12 обиколки във Вегас бяха може би най-добрите 12 обиколки, които някога съм правил в състезание от Формула 1, но след това аз практически просто трябваше да стигна до финала, да паза колата и гумите, за да спечеля.
„Но на „Спа“ си беше истинска битка. Беше риск със стратегията. Знаех, че не мога да си позволя нито една грешка, особено в последните две-три обиколки. Люис (Хамилтън) ми дишаше във врата с DRS, трябваше да съм перфектен на изхода от първия завой, защото отсечката до петия завой е толкова дълга. Не можех да съм консервативен, защото с по-свежите си гуми той просто щеше да профучи покрай мен, не можех да си позволя най-малкото блокиране на гума, защото той щеше да профучи покрай мен. Знаех колко точно трябва да натискам и това е представяне, с което винаги ще се гордея“, каза Ръсел.
На „Спа“ британецът се превърна в първия победител в състезание от Формула 1, който губи победата си заради дисквалификация от Михаел Шумахер през 1994 година. По ирония на съдбата дисквалификацията от първото място на германеца също дойде в Гран При на Белгия на „Спа“.