0

М ис България 2021 Сара Младенова направи най-успешното състезание в кариерата си. На държавното първенство на рапира тя грабна три титли и сребърен медал. 19-годишната фехтовачка на клуб Шумен 1951 спечели индивидуално при жените (след 15:9 над Силвия Бажлекова на финала), при девойките (15:14 над Евангелина Велчева) и отборно девойки. За златото при жените Шумен 1951 отстъпи на тима на Ескалибур в състав Силвия Бажлекова, Евангелина Велчева, Йорданка Коцева и Ния Петкова. 15-годишната Велчева взе още бронз при жените, а трета при девойките се нареди Златина Караиванова (Авитохол).

Тройката отборно при жените: шампионките от Ескалибур Силвия Бажлекова, Ния Петкова, Йорданка Коцева и Евангелина Велчева до подгласничките им от Шумен 1951 (вляво) и Волов.

 Тройката отборно при жените: шампионките от Ескалибур Силвия Бажлекова, Ния Петкова, Йорданка Коцева и Евангелина Велчева до подгласничките им от Шумен 1951 (вляво) и Волов.
Фейсбук

Сара, която е втора година студентка в специалността „Книгоиздаване“ във Факултета по журналистика и масови комуникации на Софийския университет, отправи във Фейсбук критика към организацията на шампионата в зала „Академик“.

„В българската фехтовка има много спорове относно омаловажаването на нашето оръжие - смята Младенова. - Това е факт, който не можем да отречем. Знаем, че рапирата не се подпомага по никакъв начин, но от чисто професионална гледна точка смятам, че е изключително неуважително към нас, състезателите, да се чувстваме като на боева практика, докато сме на държавното.

Не мисля, че е нормално да няма вентилация в залата, както и първенството да се провежда без стълбичка, химн и знамена. От дълго време настояваме да има видеонаблюдение, тъй като знаем, че е възможно. Въпреки че официално бяхме поискали такова от Българската федерация по фехтовка, не ни беше предоставено. Нямаше да напиша този пост, ако това беше единичен случай, но смятам, че именно ние, състезателите, можем да дадем най-обективно мнение за условията на провеждане на състезанията. В последните години, откакто участвам на Държавни първенства, всяко едно от тях е съпроводено с усещане за посредственост”.