С поред проучване на IPAM (Португалски институт по администрация и маркетинг), марката на португалския нападател Кристиано Роналдо CR7 ще достигне рекордна стойност от 850 милиона евро през 2025 г.
В тази стойност влизат 28 променливи в шест измерения: приходи, ресурси, социални мрежи, постижения, обществено влияние и въздействие.
150 милиона от рекламни договори
Докладът на IPAM посочва, че по отношение на доходите си Кристиано Роналдо в момента печели 200 милиона евро годишно от Ал Насър, в допълнение към над 150 милиона евро от рекламни договори с глобални марки като Nike, Tag Heuer и Louis Vuitton.
В социалните медии португалецът се превърна в най-следваната публична личност в света, с над един милиард последователи в платформите си.
Друга важна част от данните, предоставени от проучването, е, че CR7 генерира средно 22,3 милиона новинарски истории годишно в световен мащаб, в допълнение към още 187 милиона търсения в Google годишно.
Споменава се и в 4000 книги в Amazon и е представен в 63 000 научни статии.
Бизнесменът CR7 демонстрира същата амбиция както на футболния терен. Той никога не е стоял на едно място, тласкан напред с всякакви амбиции, както спортни, така и бизнес.
Извън терена нападателят е и неудържим предприемач. През последните години той пусна на пазара поредица от нови продукти, включително марката CR7 за мъжко бельо, обувки и парфюми; инвестиции в хотели в Европа, Азия и Латинска Америка; луксозни имоти по целия свят; сдоби се с дял в Chrono24, немска платформа за продажба на луксозни часовници; дял в Confina Media, една от най-популярните аудиовизуални групи в Португалия; и акции във Vista Alegre Atlantis SGPS, португалски производител на порцелан и керамика.
Най-скорошното му начинание е съюзът му с един от най-известните филмови режисьори, британеца Матю Вон („Организирана престъпност“ от 2004), „Новият супергерой“ от 2010 и „Х-Мен: Началото“ 2011). Всъщност вече има два филма в процес на снимане.
В допълнение към своя YouTube канал, _UR – Cristiano_, с над 74 милиона абонати, CR7 наскоро въведе иновация, като предава на живо финалите на Premier Padel P1, професионален турнир по падел, провеждан в Рияд, Саудитска Арабия, а излъчването чрез неговия канал достигна до повече от 130 държави.
Влиянието на CR7 надхвърля футбола, утвърждавайки го като глобална марка с огромна стойност.
Комбинацията от представянето му на терена, абсолютната му доминация в социалните медии и доходоносните му рекламни договори затвърждава позицията му на един от най-ценните и влиятелни спортисти в света.
„Това е перфектен пример за това как спортисти на високо ниво могат да се превърнат в истински предприемачи, генерирайки милиони доходи, далеч надхвърлящи заплатите им от игра“, казва Хоаким Ло Прете, мениджър на Absolut Sport в Бразилия.
Комбинацията от представянето му на терена, абсолютната му доминация в социалните медии и доходоносните му рекламни договори затвърждава позицията му на един от най-ценните и влиятелни спортисти в света.
„Кристиано Роналдо е най-великият маркетингов феномен в историята на световния футбол. Талант, тренировки, изключителна дисциплина, съчетани с уникално стратегическо имиджово позициониране“, казва Фабио Волф, управляващ партньор на Wolff Sports и специалист по спортен маркетинг.
Икона на световния спорт
„Кристиано Роналдо е спортна икона; всъщност бихме могли да кажем, че е еталон в света на развлеченията.
Аудиторията му е огромна, благодарение на комбинация от фактори, не на последно място е огромният му професионализъм във всичко, което прави, което очевидно се превръща в рекорден брой гледатели във всички области“, казва Рене Салвиано, главен изпълнителен директор на Heatmap и специалист по спортен маркетинг.