0

И спанските колоси Реал Мадрид и Барселона се радват на най-големи приходи от своите фланелки сред европейските клубове. В случая обаче не става дума за директната продажба на екипите, а за парите, които постъпват в клуба от договори за реклама, свързани с фланелките.

Football Benchmark отбелязва, че над всички са “белите” от “Сантиаго Бернабеу”, които според настоящия си контракт годишно прибират само от това по 190 млн. евро. Барса е втори с 15 млн. евро по-малко.

Доставчикът на екипировка на “кралете” от Мадрид - Аdidas, плаща по 120 млн., а останалите 70 млн. идват от рекламния договор, според който върху фланелките стои логото на Emirates. При каталунците тези 175 млн. евро са разделени между доставчика Nike (105 млн.) и Spotify (70 млн.).

Третата позиция в импровизираната класация, с по 146 млн. евро, си делят шампионът на Франция Пари Сен Жермен - 80 млн. от Nike и 66 млн. от Qatar Airways, и Арсенал - 88 млн. от Аdidas и 58 млн. от Emirates.

Чак след това се нареждат Манчестър Юнайтед, Манчестър Сити, Челси и Байерн (Мюнхен).

От споменатите клубове само Реал Мадрид и Арсенал имат както еднакъв доставчик, така и еднакъв основен спонсор върху екипите, пише sportal.bg.