0

К огато си жена, а искаш да доминираш в традиционно мъжки спорт като автомобилизма, трябва да си готова да понесеш много шамари.

Линдзи Брюър е добре запозната с това. Преглъщала е мръснишки подмятания, намеци и сексистко отношение. И то само защото е модел и инфлуенсър, но също така и пилот.

Досега американката е опитала какво ли не, за да се пребори с токсичната атмосфера в падока. Но най-голямата изненада за нея дошла от отношението на другите жени пилоти в Индикар. Те по никакъв начин не я подкрепили. Напротив, посъветвали я да се сниши и да престане да провокира. „Допитах се до много дами, които са направили своя пробив на пистата. Изненадващият съвет, който получих, беше: „Спри да пускаш снимки по бански. Заради теб жените в нашия спорт отнасят подигравки и стават обект на обидно отношение”, коментира Линдзи в интервю за Dailymail.com.

„Според мен, ако наистина имаш претенции да си феминистка и да защитаваш жените, трябва да си промениш стереотипа и да ги оставиш да бъдат каквито искат. Вместо това постоянно чувам: „Не се гримирай!, Не бъди предизвикателна!, Обличай се по строго определен начин!, Недей да публикуваш това или онова!” , „Всичко това ми звучи откровено антифеминистко”, коментира тя.

Оценка

26-годишната красавица се оплаква, че я възприемат като инфлуенсър, който се прави на автомобилен състезател. Тя се състезава в сериите USF Pro 2000, което е две нива под професионалистите от Индикар. Много хора смятат, че най-големият й актив са 2,1 млн. последователи в Инстаграм.

А всъщност автомобилите са нейна голяма страст. Брюър започнала да се пуска в състезания по картинг, когато е била само на 11 години. Изградила е репутация на отличен състезател с много трофеи в детски и юношески състезания. Това й дава увереност да се пробва в професионалния автомобилен спорт. Родената в Колорадо хубавица замразила за четири години кариерата си, за да завърши колеж. Върнала се в кервана през 2019 г. Тогава била вече помъдряла и с много различна роля. Тя вече имала своя стратегия да изгради личната си репутация и собствена запазена марка.

Стратегията на Брюър се оказва успешна. Нейните постове носят значителни приходи, а автомобилизмът е изключително скъп спорт. Освен модни снимки и предизвикателно съдържание в социалните мрежи, Линдзи има свой Ютуб канал, в който пуска клипове за скритата страна на автомобилния спорт. Успехът й променя отношението на конкурентите. Подигравките и обидните подмятания отстъпват място на молби за помощ за създаване на рекламни клипове, които да привличат потенциални спонсори.

„Никога не съм мислила, че мога да бъда модел и инфлуенсър, но ми се налага. Автомобилизмът е много скъп спорт. Пускам снимки, на които съм по бански на плажа с приятелките ми. Не ми е неприятно. Харесва ми да позирам, но истинската ми страст са състезанията”, казва тя.

Бизнес

Не са били много хората, които смятали, че изрусеният модел има място в кервана и заслужава да се състезава наравно с мъжете. Брюър споделя, че дори собствените й механици в началото я възприемали като леко момиче.

Тя не е пилот, който постоянно побеждава и доминира, но пък е съвсем приличен състезател, който заслужава уважение. В първия си сезон за USF Pro 2000 се класира 15-а от общо 20 състезатели.

Тази година представянето й е по-слабо. До този момент върви 19-а от 21. Но поне никой не се съмнява, че е състезател. „Отношението се промени в момента, в който ме видяха да пилотирам”, казва Брюър. Няма някаква рецепта или правило как да съвместяваш кариерата на състезател с това да бъдеш модел и инфлуенсър.

Линдзи също има своя идол –Даница Патрик, първата жена, спечелила състезание от Индикар и позирала на корицата на Sports Illustrated по бански.

С днешна дата 26-годишната състезателка не вижда причина, поради която да не може да комбинира сексапила и състезанията. „Мразя да ме вкарват в рамки. Мога да бъда суперпилот с изрусена коса и фалшиви нокти. Обичам да изглеждам ослепително и в същото време да съм светкавично бърза на пистата”, казва тя.

Страст

Брюър споделя, че участва и в чисто женски ралита с единствената цел да направи автомобилизма по-атрактивен за момичетата. „Чувствам огромна отговорност и имам желанието да бъда пример за тези момичета”, казва тя.

Допълва, че нейното амплоа освен негативите, й носи и много бонуси. Последователите й могат да видят нейни снимки от екзотични дестинации като Миконос и Ибиса. „Правя всичко това, за да финансирам кариерата си на състезател. Не се извинявам на никого за нищо. Има много хора, които са талантливи, но просто не могат да печелят пари. Аз знам как. Всеки има своето право да харесва или не това, което съм, и начинът, по който привличам спонсорите“.

Източник dailymail.co.uk