Netflix губи хиляди абонати за първи път от над 10 години.
Стрийминг платформата е загубила 200 000 членове през първите три месеца на 2022 г., съобщиха от компанията. Спадът дойде, след като фирмата повиши цените на услугите си на ключови пазари, включително в САЩ и Обединеното кралство. Като същевременно се оттегли от Русия.
От Netflix очакват още загуби и намекнаха, че ще се борят със споделянето на акаунти. Според оценките на компанията, над 100 млн. домакинства нарушават правилата на стрийминг услугата, като споделят пароли.
Компанията бележи подобен спад и през октомври 2011 г. “Когато растяхме бързо, работата по въпроса (споделянето на акаунти) не беше приоритет. А сега работим изключително усилено върху това”, коментира изпълнителният директор Рийд Хейстингс.
В писмо до акционерите от Netflix заявиха, че рязкото увеличаване на броя на абонатите по време на пандемията е “замъглило картината” и още два милиона вероятно ще прекратят абонамента си през следващите трите месеца до юли.
“Ръстът на приходите ни се забави значително, както показват резултатите и прогнозите ни”, посочват от платформата.
Изтеглянето от Русия, стъпка, която стрийминг платформата предприе след началото на войната в Украйна, ѝ е струвало загубата на 700 000 абонати, съобщи компанията.
Други 600 000 абонати в САЩ и Канада са спрели услугата след увеличението на цените.