0

Н АСА иска да отведе търговските пътници от Ню Йорк до Лондон за по-малко време, отколкото е необходимо за гледане на средностатистически филм по време на полет.

Американската космическа агенция обяви тази седмица, че проучва „бизнес вариант за свръхзвуково пътническо пътуване със самолет“.

Самолетът обещава невероятни скорости между Мах 2 и Мах 4, или от приблизително 1535 до 3045 мили в час (mph) – над два пъти по-бързо от максималната скорост на изтребител F/A-18 от Мах 1,8 или 1190 mph.

Според НАСА следващата фаза от нейните изследвания за високоскоростни въздушни пътувания вече е в ход: два 12-месечни договора, предоставени на Boeing, Rolls-Royce и други, за да помогнат за концептуализиране на новия самолет и изграждане на „технологична пътна карта“.

По-рано това лято НАСА завърши своя тих свръхзвуков тестов самолет X-59, който е проектиран да заглушава собствените си звукови удари; програмата, която ще послужи като вдъхновение за новия реактивен проект.

Първият тестов полет на X-59 е планиран по-късно тази година.

Сегашният най-бърз пътнически самолет в света, произведеният във Франция и Великобритания Concorde извърши своя бърз полет между Ню Йорк и Лондон на 7 февруари 1996 г., прекосявайки Атлантика само за 2 часа 52 минути и 59 секунди.

За сравнение, стандартният голям авиолайнер днес лети със скорост от около 600 mph, под Мах 1 при приблизително 80 процента от скоростта на звука.

Тези полети отнемат 5 часа или повече, за да направят прехода от 3461 мили от Ню Йорк до Лондон.

Concorde, напротив, се радва на максимална скорост от 1354 mph или Мах 2,04.

Но самолетите Concorde бяха оттеглени през 2003 г. след спад в търговската авиационна индустрия и широко разгласената първа и единствена катастрофа на Concorde през 2000 г. НАСА се надява да намали почти наполовина времето за полет дори на пъргавия Concorde.

В своето изявление за пресата НАСА каза, че се надяват да видят полетите от Ню Йорк до Лондон да се ускоряват „до четири пъти по-бързо от това, което е възможно в момента“.