0

Н ебитовите потребители, които се снабдяват с електрическа енергия от доставчик от последна инстанция (ДПИ), вече няма да бъдат длъжни да сключат с него индивидуален договор за доставка. Това предвиждат общите условия на договорите за клиентите, които „Електрохолд Продажби“ снабдява като ДПИ. Те влязоха в сила от вчера.

Промени

Фирми, обществени организации, училища, църкви и други небитови потребители, които не са успели да сключат договор с търговец за доставка на енергия от свободния пазар или чийто доставчик е изпаднал в неплатежоспособност и не може да им доставя електроенергия, защото е фалирал или прекратил дейността си, няма да останат без ток, а ще минават автоматично към доставчик от последна инстанция, обясниха от „Електрохолд Продажби“, които изпълняват тази роля.

Важна промяна е, че фактурите за консумираната за месеца електроенергия на клиентите на ДПИ ще се изпращат по електронен път. Доставчикът от последна инстанция ще поддържа електронен архив с данните за сметките на всеки свой клиент, който ще има онлайн достъп до него. В архива ще се съхраняват персоналните данни за консумираната енергия за 36 месеца назад, поясниха от енергото на Западна България.

Данни

Изпадналите на ДПИ клиенти ще получават безплатно по имейл фактурата си, която е валиден данъчен документ. От ноември доставчикът от последна инстанция „Електрохолд“ прекратява издаване на хартиени фактури и документът ще бъде само електронен. Небитовите потребители, изпаднали на ДПИ, ще могат да научат месечната си сметка на информационната линия 070010010 и онлайн на виртуалния POS терминал на „Електрохолд Продажби“.

Цената на електроенергията от доставчик последна инстанция обикновено е по-висока, отколкото при сключен постоянен договор с търговеца, в който се визира цена и условия на доставките. Счита се, че доставката от ДПИ е временна, докато клиентът си избере доставчик с изгодни условия и цени. Затова „Електрохолд“ препоръчва бизнес клиентите да изберат свой търговец на електрическа енергия на свободния пазар и ги насочва към търговски предложения, публикувани на неговия сайт.