0

Т ехнически срив засяга компании по целия свят, включително авиокомпании, медии и банки, предаде Би Би Си. 

За проблеми съобщават авиокомпании и летища, много полети са спрени. 

На летището в Берлин всички полети са спрени до 10:00 ч местно време. 

Смущенията в IT системите засегнаха и Нова Броудкастинг Груп

За проблеми съобщават също амстердамското летище "Схипхол", както и летището в Единбург.  

Причината е неизвестна, но "Майкрософт" (Microsoft) съобщи за големи сривове в услугите му в глобален мащаб. 

За мащабни ИТ проблеми съобщават и железниците във Великобритания, предаде БТА.

Британската телевизия "СкайНюз" не може да излъчва на живо, проблеми има и Лондонската фондова борса, макар че фондовата борса във Франкфурт съобщи, че търговията й днес е започнала нормално. 

Летище София не е засегнато от глобалния IT срив

Летище София не е засегнато от глобалния IT срив, който попречи работата на компании от цял свят, съобщиха за БТА от пресцентъра на столичния аеропорт.

От там уточниха, че дори да има отменени или закъснели полети, те ще бъдат заради други засегнати летища или авиокомпании. 

Междувременно обаче нискотарифната авиокомпания "Райънеър" (Ryanair) предупреди за "потенциални смущения в мрежата" заради спирането на глобалната система на трета страна, предадоха ДПА и Франс прес. 

Засегнатите пътници ще бъдат уведомени и всички, пътуващи през мрежата на авиокомпанията в петък, 19 юли, трябва да проверят в мобилното приложение на "Райънеър" за най-новите актуализации за полетите си, посочва превозвачът.

Днешният полет FR8840 от Берлин (Бранденбург) за Летище София (Терминал 2), изпълняван от "Райънеър", е отменен, сочи информация на сайта на столичния аеропорт.

Технически срив засяга компании по целия свят, включително въздушни превозвачи, медии и банки, съобщи по-рано Би Би Си. 

Клиентите на „Уиз Еър“ (Wizz Air) може да изпитат смущения, свързани с временно недостъпни услуги в уебсайта и в мобилното приложение. Това се посочва в съобщение на авиокомпанията, изпратено до медиите. 

Подобно на всички авиокомпании днес, „Уиз Еър“ е изправена пред екстремни технически предизвикателства, свързани с прекъсването на глобалните IT системи на трета страна, уточнява авиопревозвачът. 

В момента не са налични следните онлайн услуги: уебсайт и мобилно приложение на „Уиз Еър“; резервационна система; система за онлайн чекиране и показване на бордна карта; кол центрове – нови резервации и промени в съществуващи.

По време на прекъсването се предлага безплатно чекиране на летището. Поради това „Уиз Еър“ съветва пътниците да пристигнат на летището поне три часа преди планирания час на излитане, за да имат достатъчно време за чекиране, преминаване през проверка за сигурност и други специфични за летището процедури. Компанията благодари за всички клиенти за разбирането, докато се справя с последиците от прекъсването на глобалните ИТ системи. Екипът на авиокомпанията подчертава, че прави всичко възможно, за да сведе до минимум смущенията за пътниците, предаде БТА.