0

Г лавният изпълнителен директор на Meta Марк Зукърбърг изпревари Джеф Безос в индекса на милиардерите на Bloomberg и вече е вторият най-богат човек в света, предаде Си Ен Би Си (CNBC).

Нетното състояние на Зукърбърг достигна 206,2 млрд. долара в четвъртък, надминавайки това на бившия изпълнителен директор и президент на Amazon от 205,1 млрд. долара. Съоснователят на Facebook сега изостава от шефа на Tesla Илон Мъск с приблизително 50 млрд. долара, сочи индексът.

С неговия дял от 13% в Meta нетното състояние на Зукърбърг е нараснало със 78 млрд. долара от началото на годината, което е повече от който и да е представител на 500-те най-богати хора, следени от индекса на Bloomberg. Акциите на Meta достигнаха рекордно високо ниво от 582,77 долара в четвъртък, което е приблизително 68% скок от началото на януари, когато акциите се търгуваха за 346,29 долара.

Изкачването на Зукърбърг до второто място в индекса подчертава как личното му богатство е нараснало заедно с ентусиазма на инвеститорите относно нарастващите печалби на гиганта за социалните мрежи тази година.

Уолстрийт е доволен от резултатите на Meta през 2024 г., тъй като компанията постоянно отчита тримесечни печалби, които надминават прогнозите на анализаторите. През юли Meta каза, че продажбите ѝ през второто тримесечие са нараснали с 22% до 39,07 млрд. долара, отбелязвайки четвъртото поредно тримесечие на ръст от над 20%.

Meta посочи огромните си инвестиции в изкуствен интелект като причина за подобряването на ефективността на своята платформа за онлайн реклама и съответно за ръста на продажбите. Системата за онлайн реклама на компанията претърпя голям крах през 2021 г., когато Apple представи актуализация на поверителността на iOS, която отслаби способността на Meta да проследява потребителите в мрежата. През февруари 2022 г. компанията каза, че промените в поверителността нанесат удар от 10 млрд. долара приходи.

В края на 2022 г. Зукърбърг въведе основен план за съкращаване на разходите, който продължи през следващата година и в крайна сметка доведе до загуба на работата на 21 000 служители на Meta, или приблизително 1/4 от работната сила на компанията.

Инвеститорите реагираха положително на съкращаването на разходите на Meta, докато онлайн рекламният бизнес на компанията започна да се възстановява и беше подкрепен от мащабните кампании за дигитални реклами от свързаните с Китай търговци на дребно Temu и Shien.

Докато Meta продължи да харчи милиарди долари за технологиите за виртуална и разширена реалност, необходими за поддържане на футуристичната концепция на метавселената, инвеститорите станаха по-толерантни към инвестициите, стига основният рекламен бизнес на компанията да е стабилен.

Миналата седмица Meta представи своите очила Orion AR, които събраха положителни отзиви от малкото хора, тествали прототипа.