0

Oт 1 януари 2025 г. в света ще навлезе най-новото демографско население - поколението Бета. Групата, състояща се от деца, родени между 2025 г. и 2039 г., се очаква да съставлява 16% от световното население до 2035 г., като много от тях вероятно ще видят зората на 22-ри век, според социалния изследовател Марк Маккриндл, на когото често се приписва определянето на етикетите за поколения.

Поколението Бета е наследник на Поколението Алфа (родените между 2010-2024 г.), което идва след Поколението Z (1996-2010 г.) и милениалите (1981-1996 г.). Поколението Бета следва конвенцията за именуване, започнала с поколението Алфа, като използва гръцката азбука за означаване на нова ера в човешката история.

"Бета бебетата“, както ги наричат, ще израснат в епоха, която се характеризира с безпрецедентна технологична интеграция в ежедневието. Те вероятно ще бъдат първото поколение, което ще се сблъска с „автономен транспорт в голям мащаб, здравни технологии и потапящи виртуални среди като стандартни аспекти на ежедневието“.

„Докато поколението Алфа преживя възхода на интелигентните технологии и изкуствения интелект, поколението Бета ще живее в епоха, в която изкуственият интелект и автоматизацията са напълно внедрени в ежедневието - от образованието и работните места до здравеопазването и развлеченията“, казва  Маккриндъл в публикацията си в блога.

Предизвикателства пред поколението Бета

Макар че технологиите ще са на една ръка разстояние, поколението Бета ще наследи и обществен пейзаж, който се характеризира с няколко сериозни предизвикателства, като например изменението на климата, урбанизацията и промените в динамиката на световното население. Очаква се тези предизвикателства да накарат поколението Бета да даде приоритет на адаптивността, качеството и сътрудничеството.

Въпреки че предишните две поколения бяха по-съзнателни по отношение на околната среда от своите предшественици, поколението Бета ще трябва да поеме отговорността да гарантира, че устойчивостта не е просто модна дума, а основно очакване.

„Разбирането на техните нужди, ценности и предпочитания ще бъде от решаващо значение, тъй като предвиждаме как те ще оформят бъдещето на обществото.“

Освен това, тъй като социалната връзка вече се превръща в дефицитна стока в съвременния свят с нарастването на платформите на социалните медии, поколението Бета ще трябва да намери начини да бъде свързано в реален смисъл.

*Източник: Vesti