0

Т ой откри лесен начин да спечели пари, но вдигна тост за собствената си смърт. “Алкохолните битки” между инфлуенсъри в китайските социални мрежи се превръщат в сериозен проблем. През последните три месеца две момчета починаха от пиене до смърт. 

34-годишният инфлуенсър "Bro3000" беше открит безжизнен в апартамента си на 16 май, след като загуби една от тези "битки" и след като излочи четири бутилки байджиу - много силен китайски ликьор, който може да достигне до 60% концентрация на алкохол, и три бутилки с тонизиращи напитки. 

Няколко седмици по-късно на 2 юни загина друг инфлуенсър - Хуанг Джунюян загина по сходен начин. 26-годишният млад мъж, единствен син на родителите си, който живее в покрайнините на китайската провинция Ханан, припечелвал от дарения на своите последователи в интернет. 

„През последните години, всеки път, когато приключваше предаване на живо, той беше толкова пиян, че семейството му трябваше да го носи обратно в стаята му“, пише шанхайският вестник “The Paper”. 

„Някои от неговите последователи си спомнят, че по средата на един от неговите включвания баба му внезапно се появи на екрана, хлипайки и го молейки да промени живота си.“, добавят авторите на статията. 

Сутринта на 2 юни, след консумация на 10 бутилки алкохол в едно предаване на живо, самоунищожението на Хуанг приключи.

Състезанията по екстремно пиене се превръщат в обичайна тактика за някои инфлуенсъри, за да увеличат броя на последователите си в социалните си канали. Който получи най-много парични дарения, печели. За да вдигне мизата, губещият трябва да се напие до козирката.

Хуанг спира да консумира алкохол за известно време заради непрестанните молби на своята съпруга, припомня The Paper , но скоро възобновява пиянските си предавания на живо. Около 3.40 сутринта (между 1 и 2 юни), съпругата му Ли се събудила, за да провери съпруга си и открила вкочененото му тяло да лежи на пода. На масата намира девет бутилки бира и половин литър байджиу.

Хуанг се мести в Джънджоу, столицата на провинция Хенан, за да следваизящни изкуства в местния университет, но напуска след първата година. Имал трудни отношения с баща си, който искал и той да бъде зидар като него.

 Хуанг стана един от първите инфлуенсъри, постигнали слава в Kuaishou, втората най-популярна платформа за кратки видеоклипове в Китай след Douyin, мандарин версията на TikTok . На върха на популярността си той достига завидната бройка от над 700 000 последователи. Хората плащаха до 3000 юана (375 евро), за да гледат алкохолните му битки. Дори след като акаунтът му беше спиран многократно, той продължи да поддържа повече от 100 000 последователи.

След смъртта на Хуанг операторите на социални медийни платформи като WeChat и Kuaishou затвориха профила му, прекъсвайки достъпа на семейството му до парите, които е спечелил. 

Сага съпругата ми търси начин как по правен път да си върне парите, спечелени от покойния Хуанг. 

„Като деца, израснали в провинцията, ние просто искахме да си изкарваме прехраната. Правейки това, Хуанг унищожи тялото си", спомня си приятел на момчето. 

Стартирайко през 2020 г., няколко платформи за стрийминг на живо започнаха да налагат жестоки мерки срещу алкохолните битки в мрежата - състезания, които започнаха да циркулират в китайските социалки преди почти десетилетие. Смъртните случаи продължават въпреки затегнатата хватка на платформите. Преди две години една инфлуенсърка почина, след като беше принудена от последователите си да пие пестициди в предаване на живо.