П ациентка отиде в болница, оказа се мъртва.
62-годишната Сюзън Джонсън останала шокирана след като персоналът на болницата в Бридлингтън, Англия я обявил за починала.
Според техните записи тя била мъртва от четири месеца спрямо моментът на посещението й. Заради объркването е спряно изплащането на обезщетениятя й, които покриват грижите за съпруга й Боб, който е с увреждания, пише BBC News.
Джонсън отишла в болницата за преглед през март 2023 г. „Дадох им картата си и първото нещо, което казаха, беше „О, ти си мъртва“. Аз бях в шок после ми казаха довиждане и това е всичко“, отбелязва британката.
Пенсионерката се свързала с личния си лекар. Оттам й обяснили, че грешката е коригирана. Въпреки това, когато се свързала с Министерството на труда и пенсиите (DWP), изумен служител й казал, че е мъртва на хартия. „Напълно изключих. Не говорех и не правех нищо, бях в собствения си малък балон“, спомня си тя.
Изданието отбелязва, че обезщетенията й вече са възстановени, но г-жа Джонсън все още не може да разбере как е възникнала грешката и кой е отговорен за нея. В изявление на терапевт от Scarborough Medical Group се казва, че те са получили електронни насоки от Primary Care Support England (PCSE), която предоставя услуги на общопрактикуващи лекари и други здравни специалисти, че тя трябва да бъде премахната от техните досиета.
Лекарите казаха, че веднага щом са разбрали това са предприели стъпки за разрешаване на проблема с колегите от PCSE, но отбелязват, че нямат отношение към случая и не носят отговорност за регистрирането на пациенти или вписването на смъртта им.
„Трябва да разбера защо се е случило това, кой и как е допуснал такава грешка, който и да е натиснал бутона, не трябва да работи, независимо къде се намира“, допълни още пострадалата жена.
* Източник: glasnews.bg