0

Е С обяви, че ще проведе разследване на YouTube и TikTok, за да установи какви мерки предприемат платформите, собственост на САЩ и Китай, за да гарантират безопасността на непълнолетните в своите платформи, съобщи АФП.

ЕК съобщи, че е изпратила официални искания за информация съответно до TikTok и YouTube, което е първата стъпка в рамките на процедурите, стартирани съгласно новия закон на ЕС за цифровото съдържание.

Изпълнителният орган на ЕС заяви, че иска да знае какви мерки са предприели платформите за споделяне на видеоклипове, за да спазят Закона за цифровите услуги ("DSA"), особено по отношение на рисковете за психическото и физическото здраве на децата. DSA е част от мощния арсенал на Европейския съюз, с който се цели да се обърне внимание на големите технологии, и изисква от цифровите гиганти да правят повече срещу разпространението на незаконно и злонамерено съдържание, както и на дезинформация.

За нарушенията платформите са заплашени от глоби, които могат да достигнат до шест процента от общия им оборот.

TikTok, собственост на китайската компания ByteDance, е особено популярна сред по-младите потребители, докато YouTube е част от цифровата империя Alphabet, която включва и Google. И двете компании трябва да дадат отговор до 30 ноември.

Главният изпълнителен орган на ЕС в областта на технологиите Тиери Бретон заяви през август, че "защитата на децата ще бъде приоритет на правоприлагането" за DSA.

Законът също така забрани насочената реклама към непълнолетни лица на възраст под 17 години, предаде БГНЕС.

ЕС вече започна проверки на TikTok, X и Facebook във връзка с дезинформацията след нападението на "Хамас" в Израел на 7 октомври.

DSA също така изисква от технологичните гиганти да предприемат повече мерки срещу разпространението на незаконни стоки. Комисията обяви, че е започнала разследване на китайската компания AliExpress за това какви действия предприема тя за защита на потребителите онлайн от незаконни продукти, включително фалшиви лекарства, като част от спазването на изискванията на DSA.

DSA влезе в сила през август за 19 сайта, определени от ЕС като "големи" платформи, които имат повече от 45 милиона активни потребители месечно, включително Google Search, Facebook, Instagram, TikTok, YouTube, Amazon и AppStore на Apple. По-малките цифрови фирми ще трябва да се съобразяват със DSA от февруари следващата година, когато държавите - членки на ЕС, ще създадат национални надзорни органи. TikTok и YouTube също са сред 22-те услуги, включени в списъка на ЕС през септември, които са изправени пред по-строги ограничения за начина, по който извършват дейността си, съгласно сродния закон на DSA - Закона за цифровите пазари (DMA).