0

К анадският съвет за безопасност на транспорта съобщи вчера, че провежда разследване на загубата на батискафа "Титан" и е разговарял с тези, които са пътували на кораба-майка - "Полар принс", съобщи Асошиейтед прес.

 

Новото решение беше обявено в момент, когато властите от САЩ и Канада започнаха процеса на проучване на причината за подводната имплозия и се сблъскаха с въпросите кой е отговорен за определянето на начина, по който се е развила трагедията.

Морските агенции претърсват района в северната част на Атлантическия океан, където плавателният съд бе разрушен, при което загинаха всичките петима души на борда. Отломките са открити на около 3 810 метра под водата, на няколкостотин метра от останките на "Титаник", които са били на път да изследват.

"Провеждаме разследване на безопасността в Канада, като се има предвид, че това е плавателен съд под канадски флаг, който е напуснал канадско пристанище и е участвал в това събитие, макар и в международни води", заяви Кати Фокс, председател на транспортното ведомство.

"Други агенции могат да решат да проведат разследвания и това зависи от тях." Тя добави, че разбира международния интерес и ще споделя събраната информация с други агенции.

Корабът - майка напусна Нюфаундленд на 16 юни, теглейки злополучния "Титан". На борда му имаше 41 души - 17 членове на екипажа и 24 други, включително петимата загинали при имплозията.

Бреговата охрана ръководеше първоначалната издирвателна и спасителна мисия - мащабно международно усилие, което вероятно е струвало милиони долари, отбелязва АП. Не беше съвсем ясно кой ще има правомощията да ръководи това, което със сигурност ще бъде сложно разследване, включващо няколко държави. Компанията "Оушън гейт" която притежава и експлоатира "Титан", е базирана в САЩ, но батискафът е регистриран на Бахамските острови. Корабът майка на "Титан" е под канадски флаг, а загиналите са от Великобритания, Пакистан, Франция и САЩ.

Най-малко 46 души са пътували успешно с батискафа до мястото на потъването на "Титаник" през 2021 г. и 2022 г., според документи, подадени от компанията в окръжния съд на САЩ в Норфолк, Вирджиния. Но въпроси относно безопасността на подводницата бяха повдигнати както от бивш служител на компанията, така и от бивши пътници.