И талианската модна къща Гучи бе обвинена в насърчаване на педофилия. Причината е рекламна кампания за колекцията HA HA HA с музиканта Хари Стайлс, в която той е облечен в тениска с изображение на розово плюшено мече и позира до детски матрак. Потребитеите не харесаха използването на детски атрибути в рекламата за възрастни: те видяха неприлични намеци във факта, че „възрастен мъж“ позира до детски матрак.
„Защо възрастния мъж Хари Стайлс позира с бебешки матрак и розова тениска с плюшено мече в реклама на Гучи? В новата рекламна кампания на Гучи Хари Стайлс се появява с тениска с плюшено мече и бебешки матрак. Какво може да означава това?" — написа потребителят @DVATW.
Наследничката на модната къща Александра Зарини, която е и основателка на фондация, посветена на борбата срещу сексуалното насилие над деца, взе думата за рекламната кампания. „Защо да създаваме съдържание с бебешки матрак и възрастен мъж?", написа тя в социалните мрежи, предава БГНЕС. „Загрижена съм за тази обща идеология, която Kering излъчва чрез своите марки." Потребителите на социалните медии също обърнаха внимание на факта, че Гучи и Баленсиага принадлежат на една и съща компания - Kering.
От модната къща все още не са коментирали критиките, Хари Стайлс също не е говорил за това.
Преди това скандалът избухна около рекламната кампания на марката Баленсиага, в която деца позираха с аксесоари в оспорван стил. Освен това снимките показват съдебен документ, оправдаващ детската порнография. След критиките към марката се появиха слухове, че Демна Гвасалия ще напусне модната къща, но това не се случи. Самият дизайнер лично се извини за рекламната кампания.