Д ецата не са наваксали пропуските в обучението си след пандемията от КОВИД-19, съобщи АФП, позовавайки се на научно изследване, публикувано в сп. "Нейчър хюман бихейвиър".
Авторите на изследването се позовават на данни от 15 държави, в които е имало карантинни мерки. Сред тях са Франция, САЩ, РЮА. Оценката е, че децата са загубили около една трета от учебната година.
Драстичните мерки в началото на пандемията са довели до множество изоставащи деца. Впоследствие пропуските в обучението не са били наваксани. Изоставането е по-голямо при деца от семейства с ниски доходи, както и в бедните страни. Според авторите на изследването кризата в образованието е и криза на неравенствата.
Изоставането е по-съществено за математиката, отколкото за обучението по литература. Причината за това е, че родителите вероятно са успели да помогнат на децата си с четенето, но не и с упражненията по математика, казва Бастиан Бетхойзер, който е водещ автор на изследването. "Образованието е един от факторите - може би главният - който определя какво ще бъде навлизането на човека в активния живот, определя успеха му на пазара на труда и капацитета му да се издържа", допълва ученият.