С обственикът на Twitter Илон Мъск обяви война Apple заради строгия контрол върху приложенията в App Store. Най-богатият човек на земята заяви, че производителят на iPhone е заплашил да преустанови достъпа до наскоро придобитата от него социална мрежа Twitter.
Мъск също така подкрепи всеобщото недоволство за 30-процентната такса, която Apple събира за транзакциите през своя App Store - единствения портал за дигитално съдържание, с който работята мобилните устройства на марката, създадена от покойния иноватор Стив Джобс.
Мъск критикува Apple в поредица от туитове, като публикува и снимка на автомобил, носещ неговото име, който се отклонява към магистрална по отбивка с надпис "Отиди на война", вместо да продължи напред към "Плати 30%".
Към този момент от Apple все още не са коментирали хвърлената им ръкавица от страна на милиардера.
За да бъдат допуснати до уеб магазините за приложения на Apple и Google, услугите на социалните мрежи трябва да разполагат с ефективни системи за модериране на вредно или обидно съдържание. Но откакто Мъск пое Twitter миналия месец, съкрати около половината от работната сила на Twitter, включително много служители, натоварени с борбата с дезинформацията, а неизвестен брой други напуснаха доброволно. Той също така възстанови забранени преди това акаунти, включително на бившия президент Доналд Тръмп.
Йоел Рот, бившият ръководител на отдел "Доверие и безопасност" в Twitter, който напусна, след като Мъск пое поста, написа в статия за New York Times, че "неспазването на насоките на Apple и Google би било катастрофално" и крие риск от "изхвърлянето на Twitter от техните магазини за приложения".
Описвайки себе си като "абсолютист на свободата на словото", Мъск смята, че Twitter трябва да дава възможност на всякакви публикации, разрешени от закона, и определи действията си като "революция срещу онлайн цензурата в Америка".
Мъск твърди, че Twitter отбелязва рекордно високи резултати с него начело, но подходът му изненада основния източник на пари на компанията - рекламодателите.
През последните седмици половината от 100-те най-големи рекламодатели на Twitter обявиха, че спират или по друг начин "привидно са спрели да рекламират в Twitter", установи анализ, извършен от Media Matters организация за наблюдение с нестопанска цел.
Мъск упрекна и Apple, че също е "спряла рекламата си в Twitter". "Мразят ли свободата на словото в Америка?", попита той, преди да отговори с туит, в който отбеляза главния изпълнителен директор на Apple Тим Кук.
Сара Робъртс, експерт по информационни изследвания в Калифорнийския университет в Лос Анджелис, заяви пред АФП, че "Мъск не е разбрал, че самият Twitter е марка, която има престиж"."Сега компаниите дори не искат да се асоциират с него. Дори не става дума за това, че се притесняват от съдържанието. Twitter е опетнена марка, марка нон грата, с която компаниите не искат да бъдат свързвани", добави тя.
Мъск също така нарече таксата на Apple върху транзакциите през нейния App Store "таен данък от 30%". Той сподели видеоклип, пуснат миналата година от създателя на Fortnite Epic Games, в който Apple е представена като потисник в подигравателен вариант на известната реклама "1984" за компютрите Macintosh. Apple се сблъска в съда с Epic, която се опита да прекъсне хватката на Apple върху App Store, обвинявайки производителя на iPhone, че управлява монопол в своя магазин за цифрови стоки или услуги.
Миналата година федерален съдия нареди на Apple да разхлаби контрола върху възможностите за плащане в App Store, но заяви, че Epic не е успяла да докаже, че са извършени нарушения на антитръстовите правила.