0

Я денето на пуканки в киносалона пречи на фокусирането върху филма, защото мозъкът се насочва към удоволствието от храната, твърдят нидерлански учени, цитирани от "Дейли мейл".

Сладките удоволствия обаче помагат да бъде намалена досадата от чакането на опашка.

Учените от факултета по мениджмънт в университета "Еразъм" в Ротердам са анализирали 10 изследвания на различни преживявания, като при някои имало изкушаваща храна - бисквити или десерти, при други - не. След това участниците са посочили доколко са се насладили на преживяното.

Единият от експериментите бил по време на концерт и проверил доколко публиката се разсейва от предложените шоколадови бисквити.

"Компаниите нарочно използват храна, за да доставят удоволствие на клиентите. Например в лунапарковете, киносалоните, концертните зали се предлага храна. Нашето изследване обаче показа, че тази стратегия може да е погрешна. За да е доволен и щастлив човек, трябва напълно да потъне в преживяваното - обяснява д-р Ан-Катрин Клесе от екипа. - Изследването ни дава насоки как околните фактори могат да повлияят отрицателно върху положителното преживяване на клиента".

"Важно е да бъдат осигурени условия, при които потребителите напълно да бъдат ангажирани. Така се извлича максималното от слушането на концерт например. Наличието на изкушаваща храна е пагубно, защото разсейва хората - те си мислят какво ще опитат и така намалява насладата от това, което са дошли да преживеят."

Във втори експеримент хората, които се занимавали с изкуство, като гледали в същото време снимка на бисквита, се забавлявали много по-малко от тези, които не били разсейвани по този начин.

В трети есперимент студенти в столова получили десерта си, преди да са приключили с основното ястие. Те се насладили много по-малко на храната от оставените да приключат спокойно с порцията си.