С лед месец на футболни страсти и амбиции за най-престижната футболна титла в Европа, титаничният сблъсък между Испания и Англия снощи определи новия шампион на Стария континент. Играчите на „Ла Фурия Роха“ вдигнаха за рекорден четвърти път мечтания трофей на „Олимпиащадион“ в Берлин.
Триумф отбелязват и спортните редакции на Нова Броудкастинг Груп и Българската национална телевизия, които успяха да привлекат огромен зрителски интерес по време на съвместното излъчване на първенството. Официалните пийпълметрични резултати показват, че финалът е гледан от над 20% повече зрители спрямо този на UEFA EURO 2020 на емблематичния стадион „Уембли“ в Лондон.
Двубоят между Испания и Англия снощи е проследен от над 1 254 000 зрители, докато общата аудитория на решителната битка на предходното издание на първенството е била над 1 041 000 зрители (излъчване на живо по 4-те телевизионни канала – NOVA, DIEMA SPORT 3, БНТ 1 и БНТ 3). Тази година се отчита и сериозен ръст при регистрирания аудиторен дял.
Данните показват, че финалът на първенството тази година е гледан от почти две трети от всички българи, които изобщо са гледали телевизия по това време, докато през 2021 г., последната среща е проследена от малко над половината от зрителската аудитория.
Първият полуфинал между Испания и Франция, излъчен на живо в каналите на Нова Броудкастинг Груп, е отчел най-висок аудиторен дял сред всички останали мачове преди финала. Футболната среща е гледана от 45,6% от всички, които са гледали телевизия по това време.
През 2022 година Нова Броудкастинг Груп придоби ексклузивните права за телевизионно излъчване на UEFA EURO 2024 и UEFA EURO 2028. Водещата медийна компания осигурява богато спортно съдържание и дава достъп на българската аудитория до най-атрактивните и вълнуващи спортни събития в света.