0

П равенето на римейк на Scarface на хартия би изглеждало като богохулство. Филмът на Брайън де Палма с участието на Ал Пачино беше невероятно влиятелен и никога не е излизал от радара на поп културата през многото години след излизането му.

Разбира се, това възприятие вероятно идва от онези, които не знаят, че Scarface от 1983 г. сам по себе си е римейк на филм от 1932 г. със същото име (и двата са базирани на романа от 1929 г. Scarface), пише COLLIDER.

Въпреки че може да е най-добре познатият на съвременните киномани, „Лицето с белега на Пачино“ вече стъпва на позната почва.

Като се има предвид, че вече е бил преработен веднъж, може да изглежда естествено, а не отвратително да се направи още една актуализация на този материал.

Но опитът да се получи римейк на Scarface от 21-ви век се оказа огромно предизвикателство до такава степен, че никой не би трябвало да очаква скоро да поздрави този филм или някой от неговите малки приятели.

Universal първоначално искали продължение, наречено Son of Tony

Universal прекара голяма част от 21-ви век, обсебен от намирането на начини за удължаване на срока на годност на марката Scarface, като студиото първоначално иска продължение, наречено Son of Tony.

До 2011 г. тези планове се пренасочили към изцяло нов поглед върху историята на Scarface, като проектът не бил замислен като директен римейк на филма на Браян де Палма.

Тогава точният подход на проекта, по-точно от кой етнос ще бъде този Тони Монтана, бил обвит в мистерия, докато към продукцията все още нямало сценарист.

Все пак Universal се ангажираха с идеята да направят още един филм за Scarface.

Две години по-късно проектът получил огромен тласък, като накара ветерана от Хари Потър Дейвид Йейтс започнал разговори да ръководи проекта.

Тази новина дошла в интересен момент от кариерата на Йейтс, тъй като друг негов проект „Легендата за Тарзан“ бил погребан от Warner Bros

Тъй като Йейтс потенциално имал свободно място в графика си, режисьорът бил ухажван да поеме Scarface като свой първи голям проект след Хари Потър.

По същото време се появили и новини, че главният актьор в Scarface ще бъде мексиканец, индикация, че Universal искат да отговорят на оплакванията на Ал Пачино, който играе кубински герой във филма от 1983 г.

Никога не е имало повече информация за това, че Йейтс ще режисира Scarface, почти сигурно защото неговият проект „Легендата за Тарзан“ се върна към живот в Warner Bros. до септември 2013 г.

Тъй като този плодовит режисьор се върна към човека от джунглата, Universal трябваше да се обърне към друг режисьор.

Пабло Ларейн беше следващият от многото, избран да режисира

Следващият режисьор, който се привърза към тази визия на Scarface, беше Пабло Ларейн, смел избор за проекта.

Ларейн обаче не остана дълго в проекта. Докато рекламира своя филм от 2016 г. Джаки, Ларейн отбеляза, че няма много драма зад неговото напускане, той и Universal Pictures просто осъзнаха, че имат различни визии за това къде трябва да отиде римейкът.

До август 2016 г. още един режисьор се привърза към тази нова актуализация на Scarface, Антоан Фукуа.

Благодарение на проекти като Training Day, Фукуа беше добре запознат с криминалните драми и изглеждаше подходящ за този проект.

В самото начало на 2017 г. Scarface избра Тони Монтана, като осигури Диего Луна за ролята. Това щеше да направи Scarface първият му голям удар след Rogue One.

За съжаление, новината за привличането на Луна дойде с разочароващия неуспех от загубата на Фукуа като режисьор на филма.

Universal обаче не се отказа. Студиото продължи напред и дори определи дата за излизане на филма през август 2018 г.

Разкриването на премиерната дата на Scarface съвпадна с обявяването на Джоел и Итън Коен за сценаристи на продукцията.

Scarface така и не излиза през 2018 г.

Дори с толкова много талантливи имена на борда на Scarface и Universal, които са толкова решени да го направят, не излиза на бял свят през август 2018 г.

До февруари 2018 г. Фукуа отново е на режисьорския стол на филма, докато няколко месеца по-късно режисьорът отбеляза, че мечтата му е Дензъл Уошингтън да влезе в главната роля на Scarface.

Дори и проектът да е прекарал толкова много години в разработка, този римейк на Scarface просто нямаше да умре.

Привлекателността на основната история, да не говорим за това, че ръководителите на Universal виждат знаци за долари при перспективата да издадат филм, използващ това познато име на марката, му вдъхваше живот.

Не се появиха повече новини за продукцията, след като Фукуа се върна за режисьор до февруари 2020 г., когато Луна разкри в интервю, че вече няма да играе главната за ролята на Тони Монтана.

Няколко месеца по-късно обаче римейкът на Scarface отново затвърди устойчивостта си, като Лука Гуаданино без назначен за режисьор.

Благодарение на римейка на Suspiria от 2018 г., Гуаданино не беше непознат в предоставянето на актуализации на любими филми, без да жертва артистичност в процеса.

Този проект все още планираше да използва сценария на братята Коен и перспективата тези двамата да си сътрудничат с Гуаданино в каквото и да е качество беше причина да се вълнуваме.

Гуаданино по-късно обясни, че интересът му към Scarface идва от героя на Тони Монтана, като същевременно изразява желание да направи филма изключително модерен и достоен за R-рейтинг.

За момент изглеждаше, че публиката може да види амбициите на Гуаданино за Scarface, когато в началото на 2021 г. се даде зелена светлина за снимки в Калифорния.

Заснемането изглеждаше неизбежно в този момент, но за съжаление никога не е имало по-нататъшен напредък по римейка.

Гуаданино е зает човек и вместо това е избрал да се съсредоточи върху заснемането на филми като Bones and All и Challengers.

Римейкът на Scarface остава в лимбo

С това римейкът на Scarface изглежда е в неизвестност, като няма скорошни новини, дори не е потвърдено дали Гуаданино е напуснал продукцията. 

Universal постоянно проявява желание да тръгнат от нищото, но едновременно с това имат склонността да иска ветерани в жанра, като режисьори или опитни автори, които да ръководят проекта, а довежда до проблеми.

Бившите създатели на филми често са невероятно заети, което затруднява вписването на Scarface в техните графици.

Едновременно с това има и сблъсъци между студиото и режисьорите как трябва да изглежда филма.