0

Т ридесет години по-късно Моника Люински навлиза в американската политика, но този път го прави с различна роля: тя е лице на новата кампания на калифорнийска модна марка, която не само предлага дрехи с ниско въздействие върху околната среда, но и също пуска покани за гласуване на следващите президентски избори. 

На 50 години писателката и активистка, която свърза името си с най-големия секс скандал в историята на Белия дом в средата на 90-те години, като стажантка в администрацията на тогавашния президент на Съединените щати Бил Клинтън, се появява в напълно далечна версия на себе си и много различен вид от този, който помнят американците. 

Мотото на компанията “Reformation”, която Моника представлява гласи: „Една мощна рокля сама по себе си няма да допринесе за перфектен брак, но носенето й на изборите е дяволски добро начало.“ Освен това модният бранд си поставя за цел да улесни регистрацията за гласуване. 

В Съединените щати големи групи от населението остават маргинални и не се регистрират в избирателните списъци за задължителният акт на гласуване. Обикновено това е базата, от която демократите черпят гласове. Улесняването на регистрацията в списъците открито се смята за начин за насърчаване на избирателната активност на потенциални прогресивни избиратели. 

“Reformation” също така реши да дари всички приходи, генерирани от продажбата на суичър с надпис "You've got the power".  

На снимките, направени от Зоуи Гросман, бившата стажантка носи блейзър, тренчкот, чанта през рамо, слънчеви очила. Люински може да не е топ моделът, който феновете на бранда са очаквали, но от компанията са напълно убедени, че са изигрaли добре кaртите си. 

За Моника това е последната стъпка към обществено възраждане, след като години наред се криеше, сочена с пръст след скандала. Сега тя се чувства готова гласът й да бъде чут: „Гласуването винаги е важно,а зaлозите тази година са много високи поради разочарованието и апатията”, отбеляза Люински в интервю за списание Glamour.