Б рус Уилис е продал правата за "дигиталния си двойник" за използване в комерсиални видео продукции според публикация в "Телеграф" . Този ход позволява на холивудския актьор да се появява в цифров вид в бъдещи реклами и евентуално дори филми, и вече се появи в руска реклама, използваща технологията.
Уилис, който е диагностициран със заболяването афазия, което "засяга когнитивните способности", обяви, че ще се "оттегли" от актьорството по-рано тази година. Вместо това той ще лицензира дигиталните си права чрез компания, наречена "Дийпкейк". Дружеството е регистрирано като корпорация в Делауеър, съобщи БТА.
"Дийпкейк" получава образа на Уилис, като обучава модел на невронна мрежа на базата на негови изяви в екшъни от 90-те години на миналия век. След като е известен външният му вид, моделът може да приложи главата на Уилис към друг актьор със сходно телосложение в процес, който обикновено се нарича "дийпфейк". През последните години това стана популярно в TиkTok, като неоторизираните "двойници" на Том Круз и Киану Рийвс събраха голям брой последователи.
На уебсайта на "Дийпкейк" се съобщава, че Брус Уилис е казал: "Хареса ми прецизността на моя герой. Това е чудесна възможност за мен да се върна назад във времето. Невронната мрежа беше обучена върху [съдържанието на] филмите "Умирай трудно" и "Петият елемент", така че моят герой е подобен на образите от онова време. С навлизането на съвременните технологии бих могъл да общувам, да работя и да участвам в снимките, дори да се намирам на друг континент. Това е съвсем ново и интересно преживяване за мен и [съм] благодарен на нашия екип."