0

П риятели на принцеса Даяна реагираха с гняв и отвращение, след като "гнусна" реклама използва фаталната й автомобилна катастрофа за насърчаване на евтаназията.

Отвратителната кампания показва снимка на смачканата кола на Даяна в тунел с надпис: „Даяна. Тя не избра смъртта си… през 2024 г. трябва да имаме избор“. То предизвика незабавна буря от яростни реакции, като приятели и политици определиха рекламата като „гнусна“ и „отвратителна“.

„Това е жестоко, безчувствено и опортюнистично“, каза нейната приятелка Роза Монктън. „Даяна беше експлоатирана през живота си и смъртта й сега се експлоатира по много долни причини“, добави тя пред Daily Mail. Източници, близки до монархията, заявиха, че кралското семейство е останало без думи, заради „изключително лошия вкус“ на създателите на рекламата.

Скандалната реклама беше набързо свалена след бурята от недоволство. Тя е създадена е от френската група за евтаназия ADMD, която призна, че „може да е обидила някои хора“.

Даяна Спенсър почина на 31 август 1997 г., когато беше едва на 36. До трагичната й смърт в Париж се стигна след тежка катастрофа, причинена от гонка с папараци. Заедно с нея загина и богатият наследник Доди Ал Файед.