0

- Еделина, честито! Как се чувствате вече като директор на Музикалния театър?

- Благодаря сърдечно! Чувствам се като човек, който се е качил на въртележка в увеселителен парк. Още не бях влязла в кабинета и започнаха срещи, обсъждания, въпроси и още, и още. Слава Богу театърът е добре смазана машина и всеки знае какво прави. Аз влизам с летящ старт и съм убедена, че ще мога да се впиша много бързо в цялостната картина.

- В последните десетилетия сякаш става традиция да има много страсти покрай избора на нов директор. Сега 210 души се подписаха в защита на предишния. Минеков смята, че са принудени да се подпишат. Какво ще се случи с тях?

- Аз не съм виждала подписката и не зная дали са 210 или 110. Зная, че вече трети ден влизам в театъра и моите колеги ми пожелават „На добър час!“, което ме прави щастлива. Не искам да знам кой се е подписал, бих искала всички заедно да продължим да правим хората щастливи с нашето изкуство и да продължим.

- Кои са най-належащите неща, които трябва да направите в Музикалния театър като директор?

- Аз нямам възможност да започна да изпълнявам своята програма сега, защото има вече заложена такава до края на януари. Освен това има планирани проекти до края на сезона, има платени авторски права на нови произведения. Имам още малко време да реша кога да започна с реализацията на моите идеи, защото все пак аз съм спечелила с тях!

- Наистина ли Марио Николов, който бе втори на конкурса, ще ви бъде заместник?

- Нямам представа откъде черпите тази информация, но коридорните клюки не ме интересуват!

- Марияна Арсенова заяви пред „Телеграф“, че нейното неизбиране за директор е реваншизъм. Вие спечелихте безапелационно, има ли нужда да давате реванш на някого?

- Не знам какво е имала предвид! Смятам, че съм доказано широкоскроен човек!

- Като певица изпълнявате разнообразен репертоар – от опера, през оперета, до мюзикъл – вие лично какво предпочитате да пеете?

- Предпочитам да пея, но в последния месец ми се налага да говоря повече. Дошло е време за говорене, но дано не ми се налага да престана да пея!

- Имате ли си любими роли? Или някоя, за която да мечтаете и все още не сте изпълнила?

- В това отношение аз съм много щастлив творец. 90 процента от това, което съм мечтала да изпея, ми се е случило, но има още 10 процента, които очаквам с нетърпение!

- Всеки певец е имал гафове или непредвидени проблеми на сцената. При вас има ли такива, за които можете да разкажете?

- Имала съм безбройни смешни и не толкова смешни случки на сцената. Падала ми е фустата под роклята, изпивала съм косъм от чаша, задавяла съм се с неразреден сироп, който имитира вино, но най-ужасното беше едно падане на сцената от метър и половина височина, по гръб, точно преди финалната сцена в операта „Трубадур“, където трябва да изпия чаша с отрова. На колежката, която беше до мен, й прилоша, като видя как падам, а след спектакъла диригентът дойде и ме поздрави с думите: „Ама как го изпя и как умря! Браво!“.

- Като че ли не обичате да натрапвате особата си на всички, а вярвате ли в предопределението на съдбата?

- По принцип не обичам да се натрапвам и да съм нахална! За моя радост, когато са ми се случвали нещата, са станали, защото съм била на точното място в точното време. Освен това аз уча изключително бързо и това често пъти ми е помагало много! Излизала съм да спасявам спектакъл на „Сватбата на Фигаро“, научен за 5 дена. Спомням си, че гледах диригента като месия, и роклята, която ми беше таман, накрая ми падаше, защото бях отслабнала с две кила за 3 часа.

- Името ви Еделина откъде идва? Кръстена ли сте на някого?

- Аз съм от случаите с честита буква. Кръстена съм на баба си Елена, но мама не е искала да се казвам така заради някакво старо гадже на татко, което я е тормозело. Живяла съм седмица само номерирана, после една жена на съседното легло в болницата си кръстила дъщерята Аделина, така съм се превърнала в Еделина, име, което мама е компилирала и то в превод от немски означава благородна Ина.

- Във ваше лице България загуби ли голяма баскетболистка?

- По думите на треньорите имах големи данни, защото имам много фантазия и имах взривен спринт, но не съм агресивна. Кой знае!

- На какво ви научи баща ви, баскетболистът и треньор Георги Кънев-Гец?

- Да гледам отвисоко на нещата, да не обръщам внимание на дреболии, да съм великодушна и благородна, да не си цапам душата с лошотии. Така, дори и да те окалят, не обръщаш внимание!

- Разкажете моля някой интересен спомен за вуйчо си Георги Калоянчев.

- Не обичам да разказвам спомените си нито с татко, нито с вуйчо Кали, защото за мен те са живи!

- Наистина ли съпругът ви, който е бизнесмен, е тръгнал на уроци по пиано заради вас?

- Да, започна и свиреше много амбициозно. Аз обаче бях много взискателна и май това го отказа. Но какво да направя, такава съм. Но първо винаги съм взискателна към себе си и после към другите.

- Как поддържате форма като актриса? Имате ли тайни ритуали?

- Аха-ха-ха! В ден със спектакъл обикновено чистя, за да се изморя малко, и така съм по-спокойна и нямам излишък от физическа енергия. След това сядам в кревата и преглеждам ролята. Напоследък пътувам с концертни програми и това е по-натоварващо, защото тръгвам сутринта и вечерта се прибирам у дома. С Орлин Горанов сме се прибирали и от Шумен до София. Предпочитам да спя в моето си легло, а ако не мога, винаги пътувам с възглавницата си!

- Като директор на Оперетата на какъв репертоар смятате да заложите? Настина ли ще наблягате повече на българските произведения и смятате ли, че има достатъчно такива, които да задържат дълго време интереса на публиката?

- Държа да поясня, че това, което виждате и чувате в Youtube, е резюме и допълнение към моята концепция. Тя се чете от комисията, преди кандидатът да влезе. Да, много бих искала да се правят повече български - добре забравени, но също и нови произведения. Естествено, че в концепцията ми присъстват световни мюзикъли и държа да подчертая, че съм изключителен фен на мюзикъла. Мисля, че това е нашето бъдеще и както казвам и на събеседването, „смятам, че мюзикълът е този, който ще работи за дълголетието на оперетата“.

- „Фантомът от операта“ се превърна в абсолютен хит, в това число и заради режисурата на Пламен Карталов, ще поддържате ли същата линия – на хитове мюзикъли с външни режисьори?

- Фантомът беше едно дългоочаквано заглавие на българска сцена. Благодарение и на режисурата на акад. Карталов то се превърна в златната кокошка на театъра. В театъра от време оно се канят театрални режисьори от ранга на Леон Даниел, Гриша Островски, Кольо Петков... Аз не откривам топлата вода!

Това е тя:

Родена е на 29 септември, зодия Везни, в София

Баща й Георги Кънев-Гецата е сред легендите на баскетбола у нас, тя също е тренирала баскетбол.

Вуйчо й Георги Калоянчев често я води в Сатиричния театър, където преминава голяма част от детството й

Учи в ДМА „Панчо Владигеров“, дебютира на сцената на Бургаската държавна опера, след това отива в Лайпциг, гастролира с успех в САЩ, Япония, Германия, Франция, Испания, Израел и др. страни

Пее в различни стилове – джаз, поп, мюзикъл и особено големи успехи има в класическата опера, от 1996 г. е солистка на Музикалния театър, превръща се в най-ярките звезди на оперетата у нас и е от малкото с международно признание

Миналата седмица официално бе назначена за директор на Музикалния театър, след като безапелационно спечели конкурс преди това. Срещу нея имаше подписка, за която се твърди, че са се подписали 210 души, засега имената на повечето са неизвестни

Омъжена, има дъщеря