0

Е кипът на Мария Бакалова изпрати позиция до медиите след участието ѝ в кампанията на Министерството на външните работи с цел стимулиринае повече хора да кандидатстват за американски визи с цел да спадне общият брой откази и така България да попадне в безвизовия списък на Съединените щати.

Становището е „по повод публично представената информация”.

Кампанията е под надслов „Не ти трябва Оскар, за да получиш виза за САЩ” и е продуцирана от „Междинна Станция”.

Публикуваме позицията на екипа на българската актриса без редакторска намеса: 

„В предишни свои изказвания Мария Бакалова е заявявала, че работата на актьора е да пресъздаде дадена роля с професионализъм и отдаденост към актьорската задача.

За нея професионализмът в изкуството означава да приема признанията и критиките за работата си с еднакво внимание и ангажираност, но и да реагира в случаите, когато те се разпростират отвъд измеренията на нейния професионален ангажимент. 

В тази връзка, Мария вярва, че актьорите не следва да изразяват политически пристрастия публично и за това не го е правила никога от първо лице и в лично качество.

Също така е изразявала убеждението си, че всяка публична личност трябва да има отговорност към обществото и ако се появи възможност да помага на своята родина или сънародниците си, трябва да го прави.

Това е и причината тя да приеме поканата, получена през септември 2024 г., за участие в проект на Министерството на външните работи, целящ да повиши информираността на българските граждани за процедурата за кандидатстване за виза и да направи информацията за тези процедури по-широко и леснодостъпна за хората.

Кампанията бе заснета през октомври 2024 г. – преди изборите в България и САЩ, а през декември 2024 г. стартира, след съгласуване между администрациите от българска и американска страна.

В рамките на около 40 дни, от старта през декември до финала през февруари, кампанията и нейните послания се комуникират активно чрез гласа и образа на Мария Бакалова по телевизия, радио, интернет и печат. За този период Мария не е участвала в срещи с представители на САЩ, а кампанията не е имала каквато и да е комуникация извън границите на страната.

Ангажиментът ѝ никога не е предвиждал дейности на международно и дипломатическо ниво. По всеобщо професионално мнение проектът бе реализиран с високо качество и съобразен с международните стандарти, като се превърна в положителен пример за ефективна колаборация между държавата и частния сектор у нас.

В средата на януари 2025 г. екипът на Мария Бакалова получи молба от българска страна за заснемане на допълнителни материали. Снимките бяха насрочени в единствения свободен прозорец от нейния график при завръщането ѝ в Европа за Седмицата на модата в Париж.

В деня на снимките, новият министър на външните работи, Георг Георгиев, пожела да се срещне с Мария Бакалова, за да изрази лично своята благодарност за работата ѝ по кампанията до момента и на тази среща тя препотвърди желанието си да продължи да помага за следващи инициативи, стига да може да бъде полезна. След кратък неофициален разговор и обща снимка, Мария се отправи към следващите си ангажименти, свързани с предстоящите премиери на филмите “O Horizon” на фестивала в Санта Барбара и “Триумф”, чиято премиера ще бъде на 21 март в България.

Мария Бакалова и нейният екип биха искали още веднъж да изразят своята признателност към всички, които работиха по тази кампания – на Иван Христов и Андрей Арнаудов за поканата, на екипа на “Междинна Станция” за професионализма, на министерския екип от служебния кабинет на г-н Димитър Главчев за усилията в последните месеци, на настоящия екип на Министерството на външните работи и на министър Георг Георгиев за конструктивния диалог.

От екипа напомнят, че процесът за получаване на виза за САЩ изисква искреност в намеренията, прозрачност и спокойствие, както би трябвало да е и във всички отношения между хората”.

*Източник: NOVA