С ър Антъни Хопкинс влиза в ролята на мистериозен садист, а неговата жертва се оказва Бил Скарсгард.
Трилърът има малко актьори и още по-малко локации, но интересна история, хрумка и много напрежение.
Уроци
Сюжетът ни запознава с Еди (Бил Скарсгард) – самотен баща, отчаяно стремящ се да осигури по-добър живот за дъщеря си (Ашли Картрайт), с която има силна емоционална връзка. Когато му бъде отнет единственият източник на доходи – неговата кола – Еди се впуска в търсене на алтернативен начин за прехрана. Това го отвежда до самотно паркиран луксозен автомобил, който той решава да обере. Задачата изглежда лесна – колата е отключена. Но веднъж влязъл вътре, всичко се променя. Вратите се заключват, прозорците са бронирани, а изход няма. На смарт екрана се появява Уилям (Антъни Хопкинс) – загадъчен милионер, самопровъзгласил се за морален отмъстител, който иска да даде урок на всеки, дръзнал да посегне на собствеността му. Какъв урок? Чрез серия от психологически и физически мъчения, съчетани със спорни житейски уроци – и всичко това, в рамките на един затворен автомобил. Без шанс за бягство, Еди трябва да се бори за оцеляване в това зловещо пътуване, където реалността се изкривява, справедливостта е въпрос на гледна точка, а скоростта – смъртоносна.
Ад
Основното предизвикателство пред този филм е как да предаде историята си в рамките на ограничено пространство. Макар да включва няколко ретроспективни сцени и локации, по-голямата част от действието се развива в затвореното пространство на автомобила. Персонажът на Антъни Хопкинс е решен да изобличи слабостите на своята „жертва“ – Еди – и да го принуди към психически и физически срив. Очевидното – липсата на храна и вода – е само началото. Напрежението допълнително се покачва, когато героят на Скарсгард се прострелва още в първите минути, без възможност за медицинска помощ. Уилям използва най-разнообразни и садистични методи, за да превърне престоя на Еди в истински ад – от спускане на температурата в колата до минусови стойности, до нейното повишаване на непоносимо горещо, принуждавайки Еди да остане по бельо. В допълнение той го измъчва с непрекъснато звучаща музика – с тиролски йодлер напеви до елегантна класика, която още повече влудява в този случай.
Прототип
Режисьор на лентата е Дейвид Яровески, който все още няма богат опит. Филмът поддържа добро темпо и успява да представи героите и техните конфликти въпреки ограничените локации за снимки. Очевидно е, че Бил Скарсгард все повече се насочва към сериозни роли, в които може да разкрие дълбочината на актьорските си възможности – неотдавна той пое главната роля в римейка на култовия филм „Гарванът“, на чиито снимки трагично загина Брандън Лий.
