З аместник-председателят на Европейската комисия Маргаритис Схинас има решение за повишаване на избирателната активност на младите хора на тазгодишните европейски избори.
"Никой не може да мобилизира младите хора по-добре от техните връстници. А кой е по-подходящ за тази задача от "Личност на годината" на списание Time - Тейлър Суифт? Силно се надявам някой от нейния медиен екип да проследи тази пресконференция и да ѝ предаде нашето искане", каза Схинас.
Мобилизирането на млади избиратели не е нещо ново за Суифт. През септември миналата година изпълнителката на "Shake it Off" насърчи своите 272 милиона последователи в Instagram да се регистрират за гласуване. В рамките на няколко часа Vote.org съобщи за повече от 35 000 регистрации, което е 23% скок спрямо миналата година.
По време на кариерата си Суифт се забърка в политиката на САЩ и често е в центъра на вечната културна война в страната, въпреки някои по-ранни опити да не се включва в политическия разговор.
С наближаването на изборите в ЕС през юни, на които Схинас заяви, че високото ниво на участие на младите европейци е "от решаващо значение" за демокрацията, заместник-председателят на Комисията се надява, че Суифт ще успее да направи същото за ЕС.
Певицата, която стартира европейската част на рекордното си турне Eras Tour през пролетта на 2024 г., ще изнесе концерт в Париж на Деня на Европа, напомни Схинас.