С ледите ли модните тенденции в родния хай лайф? Ето гледната точка на критика, представена без компромиси!
Анелия дава грешни сигнали с латекс
Отдавна не бях засичал Анелия, затова сега ще я засека с моя коментар за дрехата й. Красива, като излязла от вечерно обучение по фотошоп, певицата показва класа в рамките на попфолк възможностите. Сияйно лице, плътни устни - браво. Гаджето ме гледа стръвнишки и очите му казват - спри дотук. Спирам, но дългите ръкави ме принуждават да продължа в размисли - това ръкави ли са или ръкавици. Извън този факт озадачава ме най- вече материята - дали е латекс или проста мушама, сменила предназначението си. Фино момиче като Анелия не би трябвало според мен да допуска специалните разсъждения, които носещите латексово облекло предизвикват. Блузата - плетена на една кука или на няколко, ме връща във времето на съседката ни леля Върба, която ходеше с международен шофьор и имаше същата. Върба сядаше с майка ми и си споделяха плетки - две на лице, едно наопаки, бръчкол, английски ластик и прочие. От Анелия това не го очаквах. Обеците пеят песента си в паралелен хор, нямащ нищо общо с хармонията и динамиката на описаното дотук. Гаджето го дава оригинален и пита - този път по средата на прическата къде ли води...
Черната Златка се готви за пиколо
В коя стена се е отъркала обожаваната от мен Златка Димитрова, за да се появи такова зачервяване с леки синини в някои „котловинни полета“. Гаджето ми допуска, че това е татуировка, а на мен ми хрумна - няма ли искове за нанесени морални и естетически щети. Смях, бе Уили, просто трябва да започна някак си. Много, много рано госпожата дава заявка за пролет, но една Златка пролет не прави въпреки изрязаната кройка на облеченото. Кой знае - може това да е само част от предстоящата дреха, но да е заснета преди да е окончателно готова. Вижда се, че копчетата около деколтето за поели в различни посоки, причините са очевидни, а един джентълмен изобщо не бива да поглежда на такива места. Червената чантичка никак не е лоша, но само ако е на витрината на магазин, в който лелки и аристократки с избелели лица влизат. Не мога да се нагледам на кройката, която виси в пространството между унизена армейска униформа и недовършен костюм на пиколо.
Глория в ретроспективна модна градация
Признавам, че и аз съм имал подобен на този панталон тапет в банята си, но през 1994 година. Всъщност той беше на хазяйката, която казва, че го е сложила там през 1987. Клинът на хазяйката, която тогава гонеше 50-те, беше в същата тоналност и много я кефеше, че може да си направи цветна снимка с клина и тапета. Снимката бе изпратена на дъщеря й в Хелзинки, която й беше подарила тапетите. Отвлякох се, но разказвам всичко това в желание да оневиня в себе си този избор. Глория продължава модната си ретроспекция в блузата - ефирна и прозрачна версия на панталона. Погледнато генерално - има синхрон, но няма надежда, както би казал някой покоен моден законодател. Мисля си в тази връзка какво би казал проф. Иван Славов, автор на книгата „Кичът“? А проф. Вучков... Нека почиват в мир, както и десени като тези, за които би трябвало да се говори или добро, или нищо. Или, както аз смятам, че правя - истината.
Джанаварова потъва в белите полета на скуката
Да не би да са намерили роля за Джанаварова в „Откраднат живот“? Някоя старша сестра? Някоя санитарка? Някоя сбъркала отделенията посетителка? Странно, защото момиче с подобен вкус за музика, би трябвало да го разшири и в гардероба си. А тук виждам единствено бяло дизайнерско поле, в което расте памук, върху който е навалял сняг. Трябва малко повече въображение, мисля си, особено когато позираш с такава вяра в облеченото. Макар модата на oversize да беше модерна доскоро, ръкавите пак са твърде големи. Те закриват ръцете така, както ламарина на покрив спира снега зиме. Смятам, че този костюм възпира женствеността с всичките си мъжки елементи в кройката. Женствеността е отвяна нанякъде и дори да привиквам на помощ всички познати модели от тези на Шанел до Ив Сен Лоран, пак не виждам причина за този избор. Прическата сякаш е дошла неканена на това бяло парти, бижутата не допринасят нищо, лицето е направено като за участие в „Матрицата“ или за реклама на солариум, който никога няма да бъде открит.
Светла и Тошкова – модни първенци
Бизнесдамата от хотелиерски бранш Светла Иванова е прелестна в своята синя рокля. Тук е пипано с много грация и разпределението на материите е затрогващо. Косите, които напомнят тези на Сара Фергюсън, са оформени с вкус и правят всичко да принадлежи към дворцовия протокол. Светла би могла да добави ненужни бижута, но се е въздържала точно така, както на мен би ми харесало. До нея, в черно, талантливата приложна художничка Весела Тошкова позира с очевидно задоволство от облеченото. Тук виждаме авторско (на Тошкова) бижу, отразяващо силния й характер на зодия Овен, както и величествено приличие в кройката на костюма. Прическата на Тошкова също заслужава похвала и я получава в този момент.
Лорд Евгени Минчев