0

Т ворческият директор на „Гучи“ Алесандро Микеле отново си партнира с Хари Стайлс за новата колекция на бранда „ХаХаХа“(HaHaHa). Колаборацията им бе представена в Милано в последния ден на Седмицата на модата в италианския град, съобщава Асошиейтед прес.

Колекцията излъчва свободата на поколението, което Хари олицетворява. Името й пък, освен че изразява инициалите на Хари и Алесандро, показва и чувството на радост и забавление.

 „За него беше по-лесно да играе с мен, за да създаваме дрехи, отколкото за мен да пея с него“, пошегува се Микеле при представянето на колекцията във винтидж магазин.   

Хари Стайлс тъкмо стартира соловата си кариера, когато Микеле бележи успеха си в света на модата. Творческият директор на „Гучи“ създава нова ера в стила с полово неутрални визии, които Стайлс изключително харесва.

Връзката им става все по-силна през годините и двамата често си комуникират и обменят идеи за стила чрез „Уотсап“ (WhatsApp). Въпреки двадесетгодишната разлика във възрастта, двамата са намерили общ език в модата.

Микеле казва, че Стайлс е върнал младежката му радост и вдъхновение, докато Хари е израснал по отношение на стила.  Взаимното влияние присъства и в новата колекция.

Двамата създават стил от очарователни щампи върху кариран плат, заедно с талисмана – нацупено плюшено мече.

Костюмите и якетата с щампи се съчетават с цветни панталони с широки крачоли или дънки. Аксесоарите включват и новата чанта „Джаки“.

 Цялата колекция сякаш приютява елегантност и игривост.

Изложена върху стелажите на винтидж магазина, „ХаХаХа“ трудно може да бъде различена от останалите предмети и аксесоари в арт пространството.  

 „Страхотен комплимент за мен е, че не може да бъде различена от винтиджа“, каза Микеле.

Друг акцент сред представените колекции в Седмицата на модата в Милано е и тази на Джорджо Армани, който категорично защитава елегантността срещу уличния стил.

Колекцията пролет-лято 2023 на 87-годишния дизайнер смесва класика с по-необичайни интерпретации. Но предлагането на елегантност се превръща във все по-самотна работа.

"Не знам кога ще усетим загубата на човека, който се движи през живота с  изтънченост", каза дизайнерът след шоуто.

За основната си линия Армани се фокусира върху всекидневни, спокойни костюми за деня или вечерта. Има свобода на движението в широките панталони и якета, но и в графичните повтарящи се щампи, които създават ефекта на вълни.

 „Хубаво е да видиш добре облечен мъж в костюм. Но също така е хубаво да се види еволюцията на модата“, каза Армани.

Якетата и ризите имат блясък, който рядко се среща в мъжкото облекло. Цветовата комбинация от бяло, морско синьо, топящи се в блестящите нюанси на синьо и сиво, „експлодира“ в комбинации от лилаво, розово и морска пяна.

За Армани обувките на сезона са непретенциозните еспадрили, които заменят маратонките от последните сезони, носени и от самият Армани с иронична усмивка.

Модна къща "Дзеня" представи колекция, пропита от лекота във формите и материите. Силуети на границата на минимализма, колекцията варира от спортни костюми с панталони или бермуди до туники или плетива, напомнящи импресионистични пейзажи. По-фините трикотажни изделия са почти прозрачни.

"Дзеня" преминава към по-устойчиво използване на материали. От модната къща заявяват, че ще засадят 10 000 нови дръвчета във всеки град, където отворят нов магазин. Инициативата стартира през 2023 г.