Nissan стана първенецът в света на електрификацията в автомобилния сегмент. Световният дебют на Leaf през 2010 г. представлява един от най-важните моменти както в историята на марката, така и в световен мащаб. С първия Leaf японският производител успя да покаже на хората предимствата на автомобил, който работи с електричество, съхранявано в батерии. Вторият Leaf дебютира през 2017 г. и вече малко остаря, въпреки че постоянно се обновява, а и пазарът се промени.
Останалите производители пуснаха модерни електрически автомобили и много по-напреднали технически и технологично от Leaf, така че Nissan имаше нужда от нов представител. Той беше показан през лятото на 2020 г. Името му е Ariya и представлява кросоувър, който комбинира опита на Nissan в електрическата мобилност, в сегмента на SUV и в спортните модели като GT-R.
Представянето на Ariya обаче съвпадна с пандемията от Covid-19 и кризата с полупроводниците, което доведе до забавяне на старта на производството и косвено попречи на пазарната му премиера. Сега Nissan Ariya вече е тук и се издига на нивото на конкурентите си от луксозния сегмент с първокласни материали, огромно пространство, водещи технологии и динамични характеристики.
Платформа
Новият Nissan Ariya е първият електрически модел на марката, разработен на новата специална платформа CMF-EV. Новият модел е дълъг почти 4,60 метра, широк е 1,85 метра и е висок 1,66 метра, а междуосието е 2,78 метра. Електрическият SUV е не само голям в буквалния смисъл, но и изглежда внушително на фона на останалите автомобили. В центъра на предната част на Ariya стои преработеното лого на Nissan. Тънките LED фарове с четири малки светлини са съчетани с последователни мигачи, които подчертават V-образния дизайн, характерен за Nissan.
ХОРАТА ВЕЧЕ НЕ СА НУЖНИ: Робот стана поп сензация (ВИДЕО)
В профил новият Nissan Ariya сякаш пори въздуха благодарение на ниската и елегантна линия на покрива, която подчертава динамичния силует на автомобила и спортния му характер. Предната и задната част са свързани с непрекъсната линия, която се простира по целия профил. Най-добре изглежда новият модел в двуцветна комбинация на медта с черен покрив, като самият цвят символизира електропроводимостта. Новият Nissan Ariya се предлага с пет двуцветни комбинации с черен покрив и четири цветови комбинации на цялата каросерия. Стандартните колела са 19-инчови с алуминиеви джанти с пет спици с гуми размер 235/55 R19, а като опция се предлагат 20-инчови колела с гуми размер 255/45 R20, които подчертават динамичния силует на Ariya.
Тихо
Интериорът на Nissan Ariya прилича повече на елегантна зона за отдих, отколкото на традиционен автомобилен салон. Електрическият кросоувър предлага един от най-просторните интериори в този клас. Пътниците на задните седалки разполагат с изобилие от пространство за главата и краката, като плоският под на купето им позволява лесно да кръстосват крака и да се отпуснат. Тънките предни седалки са разположени така, че да предлагат на пътниците панорамна гледка навън. Nissan Ariya е оборудван с панорамен покрив, който придава на автомобила още по-силно усещане за светлина и простор. Материалите в целия интериор са внимателно подбрани, като оставят впечатление за първокласно качество. Тихото задвижване на електромобила и щедрото използване на звукопоглъщащи материали водят до много тиха кабина, което позволява на всички в нея да се отпуснат и да се наслаждават на пътуването без стрес и в широко пространство, наподобяващо салон. Багажникът е с обем 468 литра, а вариантът с два електромотора предлага 415 литра.
Конзола
Управлението на основните системи в Nissan Ariya се извършва без бутони и превключватели. Основните функции за контрол на климатичната система са интегрирани в централното табло под формата на тактилни превключватели, които вибрират при докосване и се появяват само когато автомобилът работи. Лесните за използване технологии за свързаност и гласовите команди повишават увереността на пътя и създават приятна атмосфера при пътуване за водача и неговите спътници. В стилното табло са добре интегрирани двата 12,3-инчови екрана, като централният е сензорен. Таблото е лишено от бутони и превключватели, типични за обичайните превозни средства. Плъзгащата се електрически регулируема централна конзола може да се настройва според личните предпочитания на водача и нейната позиция да бъде запаметена. Над нея е разположен нов скоростен лост, който се побира в дланта на ръката и е оборудван с тактилни бутони за управление на режимите на шофиране.
Динамично
Новият Nissan Ariya съчетава отлична динамика, добри възможности за зареждане и увеличен автономен пробег. Моделът вече се предлага на европейския пазар и у нас в три основни модификации, включващи версии със задвижване на предните колела, както и такива с два мотора и със системата e-4ORCE, която регулира мощността по осите и спирачната сила, като постига най-стабилното и надеждно движение при различни пътни условия. Моделът с електромотор е с мощност 214 к.с. и батерия с нетен капацитет 63 кВтч. Максималният обхват е около 400 км. Втората версия има батерия от 87 кВтч и също използва един електромотор, но с мощност 238 к.с. и има автономен пробег от 525 км - максималния, който Ariya може да достави. Върхът на гамата включва два електромотора, които доставят 301 к.с. и батерия с капацитет 87 кВтч. При този модел обхватът е до 509 км. Определено препоръчвам този вариант, тъй като той осигурява най-добър баланс между спортна динамика и оптимален обхват. При шофиране в зимни условия и при динамично темпо електрическият SUV показва среден разход от 22 кВтч/100 км, така че може да измине около 400 км.
Режими
Батерията на Ariya е с течно охлаждане, а зареждането може да се осъществи от бърза станция DC с мощност до 130 кВт, като според производителя от 0 до 80% отнема 40 минути. Стандартно Ariya може да се зарежда в AC станции със 7,4 кВт за около 13 часа и половина, а като опция можете да изберете зарядно устройство с мощност 22 кВт, с което батерията се пълни до 100% за 5 часа.
Новият Nissan Ariya разполага с три режима на задвижване - Eco, Standard и Sport, а трансмисията предлага и режим В за възстановяване на спирачната енергия. Моделът е оборудван и с функцията e-Pedal, която позволява шофиране почти изцяло само с газта. В зависимост от избрания режим на шофиране и степента на възстановяване на енергията при спиране характерът на Ariya се променя и има забележими разлики. За натоварените градски пътища идеално пасва режимът Eco, а при дълго шофиране Standard е напълно достатъчен. Когато изпреварвате, можете да се възползвате от пъргавината на режима Sport.
Меко
Дългият почти 4,60 метра Nissan Ariya е доста лесен за управление особено благодарение на добрата видимост. Повдигнатата шофьорска позиция играе ключова роля за отличния обзор напред, а назад и настрани е осигурен от система от 4 камери за наблюдение около автомобила. Кормилното управление е леко и ви помага много при маневри, а окачването филтрира неравностите по много фин начин и колата вози меко. На дълги разстояния Nissan Ariya е удобен и предразполага към спокойствие. Шумовете не се промъкват в интериора, за да се наслаждавате на тихо пътуване. При динамично шофиране се усеща обичайното странично наклоняване в завоите.
МОДЕРНИ ВРЕМЕНА: Тестваха успешно първия безпилотен самолет в света (ВИДЕО)
Новият Nissan Ariya може да бъде поръчан в две нива на оборудване - Advance и Evolve. Най-достъпният вариант е с един електромотор и по-малката батерия в оборудване Advance е с начална цена от 89 990 лева. Версията с голямата батерия е само в ниво Evolve и започва от 116 490 лева, а моделът с голямата батерия и двата електромотора със задвижване e-4ORCE струва 123 490 лева.
Технически характеристики:
Nissan Ariya
Двигател два синхронни електромотора
Батерия литиево-йонна с капацитет 87 кВтч
Трансмисия безстепенна автоматична
Задвижване на двете оси
Системна мощност на електромоторите 301 к.с.
Системен въртящ момент 600 Нм
Ускорение от 0-100 км/ч 5,7 секунди
Максимална скорост 200
Разход на електроенергия в комбиниран режим 19,9 кВтч/100 км
Пробег в комбиниран режим (WLTP) 509 км
Емисии на СО2 0 г/км
Цена на модела от 123 490 лева
Новият Opel Corsa дойде у нас с три вида задвижване
Преди броени дни новият Opel Corsa пристигна в България и вече се предлага в търговската мрежа на марката в страната. Един от най-любимите и предпочитани модели на Opel у нас вече може да се разгледа и изпробва при дилърите на марката. Новият Opel Corsa е по-модерен, по-дигитален и по-вълнуващ от всякога. Моделът изпъква с обновен дизайн и нова предна част, включваща новото лице на марката, наречено Vizor.
Новата Corsa беше представена в драматичния червен цвят Kardio, като логото на Opel отпред и отзад е в черно
В интериора новата Corsa предлага модерна атмосфера с множество нови функции, както и комфортни седалки, нов дизайн на скоростния лост и волана.
Новата Corsa ще се предлага с голям избор от три вида задвижване – от двигатели с вътрешно горене до хибридни и чисто електрически версии с батерии, което е уникално за сегмента. За първи път Opel предлага на клиентите и хибридна версия на Corsa с 48-волтова система, която ще бъде много икономична в града. Двигателите със 100 к.с. и 136 к.с. се комбинират с нова автоматична скоростна кутия с двоен съединител.
Изцяло електрическата Corsa Electric ще се предлага с две опции за задвижване – с мощност 136 к.с. и 156 к.с., с подобрен пробег съответно до 357 км и до 402 км. Литиево-йонната батерия на Corsa Electric ще може да се презареди бързо, като за пълненето на 20 до 80% от общия капацитет са необходими само 30 минути.
Базовата цена на Opel Corsa започва от 34 965 лева за основното оборудване Edition. Новата Corsa Electric струва 69 065 лева във варианта със 136 к.с. и оборудване Edition, а моделът със 156 к.с. се предлага във второто ниво GS и струва 75 855 лева.
Електрическото Volvo EX30 пристигна в България
Volvo представи първия си градски електрически кросоувър EX30 у нас. Изцяло новото Volvo EX30 въплъщава най-доброто от скандинавския дизайн.
Отвътре моделът се отличава със скандинавски интериорен дизайн, съчетан с купища модерни технологии. Новото електрическо Volvo предлага по-фокусирано и приятно шофиране с помощта на един 12,3-инчов екран в центъра на таблото.
Новият модел е най-малкият автомобил в гамата на Volvo с дължина 4,23 метра, ширина 1,84 метра, височина 1,56 метра и междуосие 2,65 метра.
Новото Volvo EX30 беше представено на българската публика сред устойчив декор, представящ същността на модерния кросоувър
В същото време EX30 е най-бързото Volvo в историята на марката. Топмоделът EX30 Performance с два електромотора с мощност 428 к.с. и задвижване на всички колела ускорява от място до 100 км/ч за спиращите дъха 3,6 секунди.
Максималната му скорост е ограничена до 180 км/ч. Потребителите имат избор от три варианта на електрическо задвижване. Основната версия с един електромотор с мощност 272 к.с. и батерия с капацитет 51 кВтч има автономен пробег до 344 км в комбиниран цикъл. Втората версия Extended Range с един електромотор и с капацитет на батерията до 69 кВтч достига 480 км.
Третата версия EX30 Performance с два електромотора с мощност 428 к.с. и батерия с капацитет 69 кВтч има автономен пробег до 450 км.
Новото Volvo EX30 се зарежда много бързо, като батерията може да се зареди от 10 до 80% за малко повече от 25 минути с мощност на зареждане от 134 кВт.
Вариантът с разширен пробег има мощност на зареждане до 153 кВт. Базовата цена на модела започва от 79 900 лева.
Денислав Стоянов