0

П рез последните няколко години китайската автомобилна индустрия впечатлява със зашеметяващ прогрес и производителят Great Wall Motors не прави изключение. Само за десетина години автомобилният гигант от Китай напредна много в дизайна, оборудването и технологиите, като неотдавна представи няколко много интересни нови модела под марката Haval, резултат от този прогрес. Един от най-атрактивните нови модели безспорно е кросоувърът Haval Dargo, който привлича вниманието с визия на легендарен всъдеход като Jeep Wrangler или Land Rover, глези пътниците с богатото си серийно оборудване и вози много меко върху неравен асфалт. В салона на кросоувъра с пет врати и пет места има почти всички съвременни функции, а големият пътен просвет и двойното задвижване 4х4 вдъхват увереност и осигуряват повишено сцепление при хлъзгави терени и настилки като сняг, лед, кал и пясък.

Брутален

Новият кросоувър Haval Dargo е с дължина от 4,62 метра, широчина 1,91 метра, височина 1,78 метра и междуосие 2,74 метра. За разлика от повечето съвременни модели в този клас, новият Haval Dargo изглежда ярко и необичайно. Китайският кросоувър има смел и дори донякъде брутален външен вид, характерен за легендарни офроудъри като например Jeep Wrangler. Масивната трапецовидна радиаторна решетка и големите LED фарове му придават вид на класически всъдеход. Големите 19-инчови джанти и внушителните защитни пластмасови елементи около калниците, които на места са закрепени с болтове, придават на автомобила брутална външност с ретро дизайн. Колата изглежда внушително на пътя с доста мускулести форми. С-образните задни светлини изпъкват отдалече. Новият Haval Dargo се предлага в пет външни цвята, от които има един ярък оранжев нюанс, тъмнозелен, черен, сив и бял.

Пред водача има 10,25-инчово дигитално инструментално табло и 12,3-инчов цветен сензорен екран на мултимедийната система.

 Пред водача има 10,25-инчово дигитално инструментално табло и 12,3-инчов цветен сензорен екран на мултимедийната система.
Георги Павлов

Масаж

Влизайки в салона на Haval Dargo съм приятно изненадан от модерното и богато оборудване, което е обединило всичко необходимо за едно продължително пътуване. Стандартното оборудване Supreme включва 10,25-инчово дигитално инструментално табло и мултимедийна система с 12,3-инчов цветен сензорен екран. Има и Bluetooth интерфейс за връзка със смартфони и други мобилни устройства, връзка с мобилен телефон чрез Android Auto и Apple Car Play, както и два конектора USB-A в предната част и още два в задната. Аудиосистемата Harman с 8 високоговорителя Infinity и един субуфер предоставя кристално чист звук в салона. Шофьорската седалка с памет се регулира с електрическо задвижване, има и лумбална опора, отопление, вентилация и масаж. Воланът също има отопление и се регулира в дълбочина и по височина, като има и пера за смяна на скоростите от волана. Сред глезотиите са отопляеми задни седалки, преден подлакътник с климатизирана кутия, два контакта за захранване с 12 волта, безжично зарядно устройство за смартфон и много други.

Седалките са тапицирани с перфорирана кожа и алкантара, имат и лумбална опора, отопление, вентилация и масаж.

 Седалките са тапицирани с перфорирана кожа и алкантара, имат и лумбална опора, отопление, вентилация и масаж.
Георги Павлов

Гума

Всички детайли в интериора на новия Haval Dargo се отличават с високо качество на материалите и прецизна сглобка. Седалките са тапицирани с перфорирана кожа и алкантара, така че осигуряват удобна позиция на тялото на водача по всяко време. На покрива има панорамен покрив с електрически отварящ се люк. Мястото на задните седалки предлага удобно да седнат двама пътници, макар че могат да се съберат и трима, стига да не са с едро телосложение. Задните седалки се сгъват в съотношение 60:40. Обемът на багажника до щората е 371 литра, а със сгънати облегалки на задните седалки капацитетът нараства до 1342 литра. Под кората на багажника има резервно колело в пълен размер с гума 235/65 R18. Освен това в багажника има куки за закрепване и осветление. Капакът е с електрическо задвижване със сензори.

На задните седалки има достатъчно място и могат да седнат и трима пътници, но не трябва да са с едро телосложение.

 На задните седалки има достатъчно място и могат да седнат и трима пътници, но не трябва да са с едро телосложение.
Георги Павлов

Автоматик

Задвижването на Haval Dargo се осъществява от 2,0-литров 4-цилиндров бензинов мотор с турбокомпресор и с директно впръскване на горивото. Той е комбиниран със 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител и задвижване на всички колела 4х4. Максималната мощност от 192 к.с. и въртящият момент от 320 Нм са напълно достатъчни да теглят уверено тежащия над 1800 кг кросоувър. Ако искате пъргаво ускорение, ще трябва да активирате спортния режим и да натиснете по-рязко газта. Тогава автоматикът сваля от седма на трета предавка и засилва напред големия кросоувър, а ускорението от място до 100 км/ч отнема почти 8,9 секунди. Със 120-130 км/ч на магистралата, разходът на гориво е около 9 л/100 км. При шофиране с 90 км/ч по Подбалканския път кросоувърът харчи 7,5 л/100 км, а в града консумацията варира между 10 и 12 л/100 км според трафика. Обемът на резервоара е 60 литра.

Трева

Новият Haval Dargo впечатлява с мекото си возене особено по неравни настилки и черни пътища. Дупките се поемат добре от еластичното независимо окачване с хидравлични амортисьори и стабилизатори, което отпред е тип McPherson, а отзад е многораменно. Кросоувърът се движи гладко по черен път, без да друса. В същото време е сравнително стабилен и не се наклонява осезаемо в завоите, ако водачът влезе с по-висока скорост. Новият Haval Dargo е подготвен както за зимата, така и за планински терени със системата за задвижване на четирите колела 4х4, която при нужда предава до 50% от въртящия момент към задния мост. Системата за избор на програми за шофиране разполага с цели осем режима – нормален, еко, спортен, сняг, кал, пясък, неравности и трева, като има и блокаж на задния диференциал. Dargo има пътен просвет от 210 мм, ъгъл на атака отпред и отзад съответно 24 и 30 градуса, и ъгъл на рампата 22,5 градуса. За максималната защита на водача и пътниците, на борда на кросоувъра има множеството системи за безопасност и асистенция.

Под кората на багажника има резервно колело в пълен размер с гума 235/65 R18, а капакът е с електрическо задвижване.

 Под кората на багажника има резервно колело в пълен размер с гума 235/65 R18, а капакът е с електрическо задвижване.
Георги Павлов

Технически характеристики

Haval Dargo 2.0 GDIT 7DCT

Двигател 2,0-литров 4-цилиндров бензинов с турбокомпресор

Задвижване на колелата двойно/4х4

Скоростна кутия 7-степенна автоматична с двоен съединител

Максимална мощност 192 к.с. при 5600-6300 об/мин

Максимален въртящ момент 320 Нм при 1500-4000 об/мин

Ускорение 0-100 км/ч 8,9 секунди

Максимална скорост 195 км/ч

Комбиниран разход на бензин 8,8 л/100 км

Емисии на СО2 202 г/км

Цена на модела от 82 990 лева