0

Д о края на миналия век германската компания Porsche произвеждаше само спортни автомобили. Перлата в гамата беше Porsche 911, а през годините имаше легендарни модели като Porsche 928 и по-бюджетните 924, 944 и 968, както и първият роудстър Boxster, появил се през 1996 г.

През 2002 г. Porsche изненадващо представи съвсем друг тип автомобил. Тогава дебютира първото поколение на Cayenne. Моделът помогна на автомобилния производител от Щутгарт да излезе от икономическата криза. В края на миналия век хората в Porsche решават да експериментират и разработват един от най-важните си модели изобщо, който днес е най-продаваният в гамата на марката. Porsche Cayenne е един от моделите, на които германският производител дължи своето съществуване. От 2002 г. и в продължение на три поколения Porsche Cayenne запазва всичките си отличителни черти и успешно се адаптира към времето и желанията на клиентите. Най-новото Porsche Cayenne е преди всичко луксозен и елегантен кросоувър за най-голямата целева група клиенти, които желаят голям, практичен и динамичен SUV за ежедневието. Този огромен кросоувър обаче носи сърцето на спортист, особено във варианта Cayenne Turbo E-Hybrid Coupe, който се превръща в най-мощното Porsche Cayenne досега и привлича вниманието със скосена задна част в стила на легендарното Porsche 911.

Катапулт

Неотдавна Porsche Cayenne претърпя сериозно обновяване, което донесе много иновации в областта на дизайна, технологиите и комфорта. Това обаче не лиши популярния спортен SUV от най-важното – 8-цилиндровия бензинов двигател.

В задната част на Cayenne Coupe са добавени триизмерни светлини и нова броня с интегрирана стойка за регистрационен номер.

 В задната част на Cayenne Coupe са добавени триизмерни светлини и нова броня с интегрирана стойка за регистрационен номер.
Ивелин Солаков

Най-мощното Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupe представлява plug-in хибрид, съчетаващ 4,0-литров 8-цилиндров бензинов двигател с две турбини с мощност 599 к.с. и електромотор с мощност 176 к.с. Комбинацията от двата агрегата осигурява комбинирана мощност от 739 к.с. и максимален въртящ момент от 950 Нм. Елегантният кросоувър с по-стилен силует на купе и собствено тегло малко над 2,5 тона може да поглъща километри с максимална скорост от 295 км/ч, а ускорението от място до 100 км/ч става за 3,7 секунди. След това ускорява до 200 км/ч само за 12,2 секунди. Благодарение на смазващото катапултиране с време за ускорение от 80 до 120 км/ч за 2,3 секунди, можете да предприемете изпреварване по всяко време за секунди, при което ще се насладите на пристрастяващия звук, докато оборотите на мотора се увеличават. Работата на двигателя започва с тътен на празен ход и завършва с пронизителен рев с дрезгав оттенък при най-високите обороти. Чувството при ускорение е главозамайващо. Максималната мощност от 739 к.с. превръща големия SUV в истински спортист по пътищата.

Зареждане

Задвижването на новото Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupe позволява движение изцяло на електричеството, което прави ежедневното придвижване в града значително по-евтино и приятно. Благодарение на електрическия мотор, разположен между двигателя и 8-степенната автоматична скоростна кутия, спортният SUV може да се движи изцяло на електричество в града до 81 км. Комбинираният пробег на ток е до 72 км. В действителност можете да шофирате без вредни емисии с консумация на електроенергия от около 32 кВтч/100 км. Двигателят с вътрешно горене се свързва само когато имате нужда от повече мощност. Ако не заредите батерията, 8-цилиндровият двигател харчи около 14-15 л/100 км, но ако постоянно зареждате литиево-йонната батерия с нетен капацитет от 21,8 кВтч от външен енергиен източник, придвижването може да ви излезе много евтино с разход на гориво в рамките на 2,0 л/100 км. Новата бордова система с мощност от 11 кВт съкращава времето за зареждане при използване на подходяща станция до 2 часа и 30 минути, въпреки нарастването на капацитета на батерията.

Камери

Зад волана на новото Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupe можете да разчитате напълно на шасито с адаптивното въздушно окачване, което подобрява пътното поведение и намалява движенията на каросерията при атакуване на завоите.

Преработеният кокпит е с дигитален 12,6-инчов инструментален панел и два сензорни дисплея - централен 12,3-инчов и 10,9-инчов за пътника.

 Преработеният кокпит е с дигитален 12,6-инчов инструментален панел и два сензорни дисплея - централен 12,3-инчов и 10,9-инчов за пътника.
Ивелин Солаков

Новото адаптивно въздушно окачване е с двукамерна технология с два клапана, което осигурява по-меко возене, стабилизира колата и подобрява контрола на пътя и извън него в сравнение със стандартното окачване. Адаптивното въздушно окачване предлага още по-рязко разграничаване между режимите на шофиране Normal, Comfort, Sport и Sport Plus. С този спортен SUV е истинско удоволствие да описвате бързо завоите, като разчитате на увереността, която изпитвате зад волана от прецизното кормилно управление и от спирачката. Новото Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupe се справя по-добре с лоши повърхности, като се представя по-добре на сухи и мокри настилки. Управлението на новия Cayenne е по-прецизно и позволява да завивате с голяма точност. С адаптивното въздушно окачване и активното задвижване на всички колела с предпочитание на задния мост, Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupe може да се състезава на магистралата с изненадваща стабилност. В същото време технологията за контрол на шасито на Porsche с активни стабилизатори му помага да ограничи наклона в завоите и практически понижава центъра на тежестта на автомобила. Когато трябва да спрете, получавате изключително мощни карбоново-керамични спирачни апарати с 10 бутала и 420-милиметрови дискове отпред и 4 бутала и 370-милиметрови дискове отзад.

Стомана

Новото Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupe се различава по предната част с новия капак и новите светлини, които подчертават широчината на модела. В задната част са добавени триизмерни светлини и нова престилка с интегрирана стойка за регистрационен номер. Кросоувърът се отличава с два двойни накрайника на изпускателните тръби в полирана неръждаема стомана и червените спирачни апарати. Разширената цветова палитра включва три нови цвята, пакети за олекотяване, спестяващи до 33 кг и нова широка гама от колела с размер 20, 21 и 22 инча. Матричните LED светлини вече са част от стандартното оборудване на новия Cayenne. Те разпознават други превозни средства на пътя и блокират светлината на дългите светлини с пикселна точност, за да не ги заслепява. Яркостта на модулите може да се регулира в повече от 1000 стъпки в зависимост от ситуацията на шофиране. Персонализираните светлинни режими повишават безопасността и комфорта при различни ситуации на шофиране. Това прави шофирането на тъмно още по-безопасно, което е отлична за наистина много бърз автомобил.

Екрани

В луксозния интериор на Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupe фокусът е върху водача и управлението на колата. Лостът, разположен отляво зад волана, вече предлага допълнителни функции за управление на системите за подпомагане на водача. Селекторът за избор на режимите на автоматичната скоростна кутия в новия Cayenne вече е на арматурното табло.

Стандартното оборудване включва включва отопляем волан и спортни седалки с кожена тапицерия и електрическа настройка в 18 посоки.

 Стандартното оборудване включва включва отопляем волан и спортни седалки с кожена тапицерия и електрическа настройка в 18 посоки.
Ивелин Солаков

Така се освобождава място в новата централна конзола за отделения за съхранение и голям контролер на климатика с панел с елегантен черен дизайн. Големите и лесно достъпни контролни уреди, комбинирани с механични превключватели на климатичната система и сензорния контролер за силата на звука, осигуряват оптимална работа и изискан външен вид. По отношение на дизайна и управлението на функциите, тук е постигнат оптимален баланс между дигитални и аналогови елементи. За първи път преработеният кокпит на Cayenne включва напълно дигитален 12,6-инчов инструментален панел с така наречения извит дизайн и възможности за промяна на изобразяваната информация. Като опция се предлага оптимизиран проекционен дисплей. Стандартният 12,3-инчов централен дисплей на мултимедийната система се интегрира хармонично в новото табло и осигурява достъп до всички съответстващи функции на автомобила.

Видимост

Предлагат се собствени приложения като Spotify и Apple Music за оптимизиране на свързаността в новия Cayenne. За първи път от страната на пътника е наличен 10,9-инчов сензорен дисплей. Той обогатява изживяването на пътника отпред при шофиране чрез показване на данни касаещи ефективността, осигуряване на отделен достъп до контролите на информационно-развлекателната система и опция за поточно видео съдържание по време на движение. Специално фолио върху екрана гарантира, че водачът няма видимост към съдържанието на този дисплей.

На задните седалки могат да пътуват комфортно двама високи човека, но за кратки разстояния могат да седнат и трима възрастни.

 На задните седалки могат да пътуват комфортно двама високи човека, но за кратки разстояния могат да седнат и трима възрастни.
Ивелин Солаков

В интериора на новото Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupe алуминиевите вложки на арматурното табло и облицовките на вратите подчертават фокуса върху динамиката. Облицовката на тавана е с микрофибърен материал. Стандартното оборудване включва отопляем спортен волан, превключвател за бърз и директен избор на режимите на шофиране, спортни седалки с кожа и настройка в 18 посоки. Като алтернатива се предлагат комфортни седалки в кожа с настройка в 14 посоки.

Технически характеристики Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupe

  • Двигател 4,0-литров V8-цилиндров битурбо бензинов + електромотор
  • Скоростна кутия 8-степенна автоматична
  • Задвижване на колелата двойно/4х4
  • Максимална мощност 739 к.с. при 5500-6800 об/мин
  • Максимален въртящ момент 950 Нм при 900-5130 об/мин
  • Ускорение от 0 до 100 км/ч 3,7 секунди
  • Максимална скорост 295 км/ч
  • Среден разход на бензин 1,9 л/100 км
  • Емисии на СО2 42 г/км
  • Цена на модела от 379 000 лева