0

Н а пазара се появяват все повече кросоувъри или SUV, но истинските офроудъри за най- труднодостъпните терени остават все по-малко.

Неотдавна се появи INEOS Grenadier, за да покаже, че все още има автомобили, способни да се справят с всички препятствия. Новият офроудър крие интересна история за появата си. INEOS не е част от нито един автомобилен конгломерат. Това е третата по големина компания в света в областта на нефтохимията.

Двете задни асиметрични врати се отварят в съотношение 30/70, като на тясната врата е монтирана метална за лесен достъп до покрива

 Двете задни асиметрични врати се отварят в съотношение 30/70, като на тясната врата е монтирана метална за лесен достъп до покрива
INEOS Automotive

През 2017 г. собственикът на INEOS - Джим Ратклиф, който е автомобилен ентусиаст и опитен авантюрист, установява, че на пазара липсва семпъл, практичен, работен всъдеход със задвижване 4x4, проектиран да съответства на модерното общество и надеждността. За да промени това, Джим Ратклиф създава INEOS Automotive, като събира екип от опитни автомобилни професионалисти, който да осъществи визията с нова перспектива за развитие и производство.

Зад волана има малък дисплей, а над централната конзола е позициониран 12,3-инчовият сензорен цветен екран, разделен на две

 Зад волана има малък дисплей, а над централната конзола е позициониран 12,3-инчовият сензорен цветен екран, разделен на две
INEOS Automotive

Така от нулата е създаден всъдеходът Grenadier със задвижване 4х4, който комбинира здрав британски дух и дизайн с германска инженерна прецизност. Той е проектиран да преодолява всички препятствия и в момента е най-добрият автомобил за офроуд, като се отличава с безкомпромисна издръжливост и висока надеждност. Производството на новия всъдеход Grenadier се извършва в завода на компанията в Хамбах, Франция, който INEOS закупи от Daimler. Така INEOS Automotive стана производител на автомобили и започна продажбите на Grenadier.

Прилики

За създаването на автентичен офроудър като INEOS Grenadier са били осъществени сътрудничества с толкова известни и реномирани компании като BMW, ZF, Brembo, Bridgestone, Heibach, Bilstein и Recaro. Този първи модел е един истински офроудър със страхотни възможности извън пътя, при който от първостепенно значение са издръжливостта и надеждността на всички компоненти. Всъдеходът се предлага с две каросерии Utility Wagon и Station Wagon. INEOS Grenadier е позициониран като един от най-големите високопроходими модели на пазара.

Зад волана има малък дисплей, а над централната конзола е позициониран 12,3-инчовият сензорен цветен екран, разделен на две

 Зад волана има малък дисплей, а над централната конзола е позициониран 12,3-инчовият сензорен цветен екран, разделен на две
INEOS Automotive

Той е с щедри размери като дължина 4,87 метра, ширина 1,93 метра, височина 2,04 метра и междуосие от 2,92 метра. Вътрешното пространство е предназначено за двама или петима пътници в зависимост от избраната каросерия. На външен вид Grenadier има някои прилики със стария Land Rover Defender, но има и много различни детайли като кръглите фарове с LED светлини. Двете задни асиметрични врати се отварят в съотношение 30/70, като на тясната врата е монтирана симпатична метална, която осигурява лесен достъп до покрива и възможност за товарене и разтоварване на багаж.

Маркуч

Кабината на INEOS Grenadier е наистина поразителна и много необичайна. Воланът е с бутони за круиз контрол, за контрол при спускането и клаксон в червен цвят. Зад волана има малък дисплей с няколко индикации, които се дублират и на големия екран, разположен в централната конзола. Над централната конзола е разположен 12,3-инчовият сензорен цветен екран, разделен на две. Лявата половина информира за скоростта, оборотите, температурата на охлаждащата течност, предавката в момента на движение, наличното гориво в 90-литровия резервоар, моментен и среден разход, изминати километри, оставащ пробег до зареждане.

До селектора на автоматика има втори лост за механичното задвижване 4х4 и за блокировка на междуосевия диференциал - Lock

 До селектора на автоматика има втори лост за механичното задвижване 4х4 и за блокировка на междуосевия диференциал - Lock
INEOS Automotive

Дясната половина е за мултимедията и настройките на функциите на автомобила - камера за задно виждане, асистент за паркиране, радио, споделяне на екрана чрез телефон през Apple CarPlay или Android Auto, офроуд режим, маршрут, компас с висотомер, ъглите на наклон на каросерията и други. По-надолу в централната зона отново намираме много бутони и контроли за климатика, старт-стоп системата, радиото, аудиосистемата, нагреватели на стъклата и други. Бутоните за блокировките на диференциалите, режимите на задвижване извън пътя и управлението при спускане са обединени в конзола на тавана.

Водачът и пътникът имат регулируеми седалки Recaro, а в интериора има общо 5 пълноценни и удобни места

 Водачът и пътникът имат регулируеми седалки Recaro, а в интериора има общо 5 пълноценни и удобни места
INEOS Automotive

Високата позиция на водача и седалките Recaro са част от салона, в който има общо 5 пълноценни и удобни места. Интериорът може да се мие отвътре с маркуч, като за целта има канали за оттичане и логично всичко е направено така, че да може това необичайно почистване да се прави без риск да се счупи нещо. Обемът на багажника на Grenadier е от 1152 литра зад втория ред седалки и достига до 2088 литра със свалени задни седалки. На покрива може да носи още багаж до 420 кг.

Кора

За задвижването на INEOS Grenadier се предлагат два от най-добрите двигателя на BMW – 3,0-литров 6-цилиндров редови битурбодизелов мотор с мощност 249 к.с. и въртящ момент 550 Нм и 3,0-литров 6-цилиндров редови бензинов турбомотор с мощност 286 к.с. и 450 Нм. Скоростната кутия и пра двата агрегата е 8-степенна автоматична с функция за ръчно превключване, инженерна разработка на ZF.

До селектора на автоматика има втори лост за избор на механично задвижване 4х4 с две избираеми степени на редукция – High или Low, както и възможност за блокировка на междуосевия диференциал Lock. Задвижващите преден и заден мост са монолитни Carraro. Рамата е с пълно квадратно сечение. Офроудърът е с галванизиран стоманен корпус, високотоварно пружинно окачване и с предни и задни дискови спирачки.

С постоянно задвижване на четирите колела, двустепенна раздатъчна кутия и механична блокировка на предния и задния диференциали INEOS Grenadier е безкомпромисен всъдеход, който се превръща в новия властелин на офроуда. Моделът е с къси надвеси и голям просвет от 264 мм, ъгъл на атака от 35,5 градуса, ъгъл на напускане от 28,2 градуса, ъгъл на рампата от 45 градуса, ъгъл на изкачване от 36,1 градуса и завъртане на предна и задна ос съответно 9 и 12 градуса. Към това трябва да добавим и дълбочина на газене от цели 800 мм. За каменисти и кални терени Grenadier има защитна кора под дъното на автомобила. Теглото му е приблизително 2,7 тона, като може да тегли ремарке със спирачки до 3,5 тона.

Коловози

Благодарение на всички тези характеристики INEOS Grenadier е способен да се движи в най-труднодостъпните условия, като има значително по-малко електроника от другите модели на пазара. Диференциалите са механични, но с електронно управление. Стандартно моделът е със задно предаване, но има двустепенна раздатъчна кутия, която предава задвижването към предния мост. При желание и според терена, има възможност за механично блокиране на трите диференциала. Предният и задният могат да се блокират индивидуално до 75 км/ч.

По сериозни пресечени терени извън пътя INEOS Grenadier не просто атакува, а се движи уверено, като доказва, че е създаден да преодолява дълбоки канавки, коловози, да изкачва и спуска стръмни наклони. По магистрала и криволичещи междуселски пътища тежкият всъдеход е изключително стабилен дори при висока скорост в завой. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 8,6 секунди. Максималната скорост е 160 км/ч. Новият INEOS Grenadier се предлага у нас от „Силвър Стар“, официален дистрибутор на Mercedes-Benz за България. Базовата цена е 133 880 лева.

Технически характеристики:

  • INEOS Grenadier Station Wagon 3.0i Turbo 4WD
  • Двигател 3,0-литров 6-цилиндров турбобензинов
  • Задвижване на колелата двойно/4х4
  • Трансмисия 8-степенна автоматична
  • Мощност 286 к.с. при 4750 об/мин
  • Въртящ момент 450 Нм при 1750-4000 об/мин
  • Ускорение 0-100 км/ч 8,6 секунди
  • Максимална скорост  160 км/ч 
  • Комбиниран разход на гориво 12,9 л/100 км
  • Емисии на СО2 293 г/км
  • Цена на модела 152 265 лева

Lexus UX стана по-мощен с нова хибридна система

Компактният кросоувър Lexus UX се появи преди почти 6 години и вече претърпя една модернизация през пролетта на 2022 г. Тогава промените не засегнаха външния вид и силовите агрегати, а акцентът беше поставен върху подобряването на интериора и характера на шофиране.

Сега Lexus UX е първият сред моделите на японската марка, който се сдобива със собствената хибридна система от пето поколение. По този повод хибридният SUV дори смени индекса от UX 250h на по-представителния UX 300h.

Отвън новият Lexus UX 300h остава почти непроменен, като към цветовата палитра на екстериора има нов нюанс

 Отвън новият Lexus UX 300h остава почти непроменен, като към цветовата палитра на екстериора има нов нюанс
Lexus

Неговата нова хибридна система все още се състои от 2,0-литров атмосферен бензинов двигател и безстепенна автоматична трансмисия CVT с вграден електромотор. Новият опционален електромотор на задната ос вече е с мощност 41 к.с., докато преди беше само 7 к.с.

В резултат на това общата мощност на хибридната инсталация достига 199 к.с. вместо 184 к.с. при модификацията UX 250h. Актуализираният кросоувър със задвижване на всички колела UX 300h AWD достига първите 100 км/ч за 7,9 секунди, а хибридът с предно предаване се нуждае от 8,0 секунди.

Никел-метал-хидридната батерия отстъпи място на по-малка, по-лека и по-ефективна литиево-йонна батерия, която се състои от 60 клетки. Средният разход на гориво е 5,47 л/100 км. Обновеният Lexus UX ще излезе на пазара през пролетта.

Nissan Ariya стигна от Северния до Южния полюс на ток

Семейството на авантюристите Крис и Джули Рамзи завърши своето изцяло електрическо пътешествие от Северния до Южния полюс в Антарктика. Тяхното 10-месечно приключение започна в замръзналото Арктическо море на Северния полюс и премина през разнообразните терени и условия на Северна, Централна и Южна Америка, преди внимателно да прекосят най-отдалечения континент на планетата, за да достигат Южния полюс.

Това е първият път, когато автомобил извършва такова пътуване. Със своя електрически Nissan Ariya съпрузите са изминали над 30 000 км.

Крис и Джули Рамзи завършиха своето пътешествие от Северния до Южния полюс с изцяло електрическия Nissan Ariya

 Крис и Джули Рамзи завършиха своето пътешествие от Северния до Южния полюс с изцяло електрическия Nissan Ariya
Nissan

Изцяло електрическият експедиционен Nissan Ariya с e-4ORCE със задвижване на всички колела премина най-тежките тестове при екстремни температури и голяма надморска височина, изминавайки дълги разстояния и предизвикателни офроуд терени. Електрическият SUV е с фабрично стандартно задвижване и батерия, като единствено беше модифициран от специалистите по полярна мобилност Arctic Trucks, за да побере 39-инчови гуми BF Goodrich.

Крис и Джули Рамзи започнаха да планират своето пътешествие от Северния до Южния полюс през 2017 г., след като завършиха Монголското рали със своя електрически Nissan LEAF. Съпрузите смятат, че пътешествието от полюс до полюс е най-доброто електрическо приключение и го превръщат в реалност чрез ангажимент за сътрудничество и иновации.