0

П рез миналата година дебютира новото поколение на Mercedes-Benz E-класа с вътрешно кодово наименование W214. Неслучайно това е най-продаваният модел на Mercedes-Benz в историята на марката, тъй като съчетава елегантен и представителен дизайн, висококачествен и технологичен интериор, забележително ниво на комфорт и внимание дори към най-малките детайли. В новото поколение на Е-класата всичко това е развито на още по-високо ниво, като в него са добавени нови технологии и дигитализация, които го приближават още повече до флагманската S-класа. В новия модел Mercedes-Benz въвежда три големи екрана - един пред водача, един в центъра на арматурното табло и един пред пътника, събрани под едно стъкло, което покрива цялата предна част на салона. Екраните съдържат най-новия вариант на мултимедийната система MBUX, която Mercedes-Benz разработи. Новият върхов модел Mercedes-Benz E 400e 4Matic всъщност е зареждащ се в контакта хибрид, който предлага спортна динамика и изцяло електрически пробег до 110 км.

Звезда

Новият Mercedes-Benz E-класа е още по-стилен и привлекателен, така че да се хареса на по-голямата част от потребителите. Новият седан е пораснал във всички измерения и впечатлява с големите си размери. С дължина от 4,95 метра, ширина 1,88 метра, височина 1,48 метра и междуосие 2,96 метра, новата Е-класа превъзхожда с по-голямо вътрешно пространство повечето предишни поколения на S-класата, което е особено полезно за пътниците. Външният дизайн ясно отличава новото поколение W214 от предишното, пуснато през 2016 г. В новата E-класа дизайнерите са върнали двойните оптични блокове, които перфектно интегрират по-голямата решетка. Отзад ясно се забелязват задните светлини, които закачливо интегрират звездата на Mercedes-Benz и правят модела абсолютно разпознаваем през нощта. Дръжките за отваряне на вратите се прибират напълно във вратите, когато колата е заключена и това прави силуета много по-плавен. В профил новата E-класа бързо се разпознава благодарение на контурите, които колата успява да запази непокътнати.

Отпечатъци

В интериора на новия Mercedes-Benz E-класа ни посреща може би най-приятният салон в този клас. E-класата е колекция от приятни на допир материали, които са безупречно сглобени и които миришат така, както бихте очаквали от автомобил, който пресича границата между премиум и лукс. Независимо дали говорим за фурнира на централната конзола или кожата, покриваща вратите и седалките, всичко в интериора излъчва качество и внимание към детайла. В кокпита има немалкото количество стъкло или лъскави черни пластмасови области, където лесно остават пръстови отпечатъци. В централната конзола и вратите има много места, които могат да поберат бутилки, телефони и други предмети. В тази голяма кола всъщност се побират четири пътници и половина, защото средният тунел отзад е много висок, но дете или възрастен под 1,60 метра също няма да има проблеми с адаптирането там, още повече че пространството отстрани е повече от достатъчно. Най-комфортно биха пътували четирима пътници, които разполагат с широко пространство пред себе си, а главите им няма да опират във високия таван отгоре, дори и да са с ръст 2 метра. Обемът на багажника е 540 литра, което е сериозна вместимост за седан от този клас. Само при plug-in хибридните версии вместимостта на багажника е едва 370 литра.

Единствен

Новият Mercedes-Benz E-класа се предлага с богата гама от бензинови и дизелови двигатели с 4 или 6 цилиндъра, сред които бензиновите модели с мека хибридна система E 200 4Matic с 204 к.с., но също така има и дизелов мек хибрид E 220d със 197 к.с. В гамата от агрегати има избор между две бензиново-електрически plug-in хибридни версии - E 300e с мощност 313 к.с. и E 400e с 381 к.с., а освен това седанът е единственият модел на пазара, който се предлага с дизелово-електрически plug-in хибрид, наречен Е 300de с 313 к.с. Най-мощната бензинова версия за E-класата към момента е E 450 4Matic, задвижвана от 3,0-литров 6-цилиндров бензинов двигател с мека хибридна система, който предлага 381 к.с. и 500 Нм въртящ момент. Новост в гамата на Mercedes-Benz е зареждащият се в контакта Plug-in хибрид E 400e 4Matic, който предлага електрически пробег до 110 км. Под предния капак на този модел работи 2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбомотор, комбиниран с електромотор.

В контакта

Двигателят с вътрешно горене винаги се поддържа от електрическия мотор, дори когато батерията е празна. Нетният капацитет на батерията е 25,4 кВтч, но хибридната система на E 400e 4Matic винаги поддържа резерв в батерията, така че електрическият мотор винаги да работи. При шофиране се усеща, че под предния капак сякаш има мощен 6-цилиндров двигател с по-голям работен обем. Спринтът от 0 до 100 км/ч отнема само 5,3 секунди. Ако превключите в електрически режим, все още можете да се движите със скорост до 140 км/ч. На практика всяко пътуване в големите градове и околностите може да се извърши в чисто електрически режим. Новата лимузина впечатлява с изключителна ефективност и разполага с изцяло електрически пробег между 96 и 110 км. Освен това Mercedes-Benz е един от малкото производители на Plug-in хибриди, които предлагат бързо зареждане, така че батерията се зарежда с до 57 кВт само за 27 минути. Това ви позволява да зареждате сравнително бързо батерията дори когато пътувате на дълги разстояния. В режим Sport имате налична цялата мощност от 381 к.с. и максималния въртящ момент от 650 Нм, които буквално изстрелват E-класата напред като спортна кола. Заради добрата шумоизолация е трудно да разберете дали се движите само с електромотора или с бензиновия двигател, защото няма разлика. Само при рязко ускорение се чува отчетливо звукът на бензиновия агрегат.

Баланс

Силата на Е-класата обаче не е в динамиката, а в комфорта на возене. Новият седан се движи невероятно гладко при скорости от 130-140 км/ч дори с 20-инчови джанти и нископрофилни гуми, но в същото време не се накланя твърде много в завоите. За високия комфорт на возене допринася въздушното окачване Airmatic, което буквално абсорбира почти всички неравности на пътя. Системата за управление на всички колела със завиваща задна ос подобрява маневреността, така че можете да завъртите почти 5-метровата лимузина с едно движение на двулентов път. Управлението при новата Е-класа е просто перфектно. Толкова е гладко и прогресивно, че не чувствате нужда да правите корекции при завиване. Колата завива точно както я командвате от волана и остава на желаната от вас линия, защото привидно безкрайното сцепление помага много. Новият Mercedes-Benz E 400e 4Matic се чувства толкова пъргав и балансиран, че е невероятно лесен за управление и може да бъде позициониран с висока точност. Ефективната система за задвижване на четирите колела му придава впечатляваща неутралност и стабилност в завоите, като успява да прикрие високото собствено тегло от 2265 кг.
Новият Mercedes-Benz E-клас вече се продава у нас и цената му започва от 134 100 лева за версията E 200 4Matic, а Plug-in хибридът E 400e 4Matic струва поне 154 200 лева.

Технически характеристики

  • Mercedes-Benz E 400e 4Matic
  • Двигател 2,0-литров 4-цилиндров турбобензинов + електромотор
  • Задвижване на колелата двойно 4х4
  • Трансмисия 9-степенна автоматична
  • Системна мощност 381 к.с.
  • Системен въртящ момент 650 Нм
  • Ускорение 0-100 км/ч 5,3 секунди
  • Максимална скорост  250 км/ч 
  • Комбиниран разход на бензин 0,6 л/100 км
  • Емисии на СО2 14 г/км
  • Цена на модела от 154 200 лева

Renault 5 се завърна като електрически хечбек

Най-важната премиера на автосалона в Женева безспорно е представянето на новото Renault 5 E-Tech electric. Емблематичният модел се завръща като електрически хечбек с размери дължина 3,92 метра, широчина 1,77 метра, височина 1,50 метра и междуосие от 2,54 метра. Външният вид на серийния хечбек е вдъхновен от Renault 5 от 70-те и 80-те години. Запазена е дори имитацията на характерните прорези на капака, но на тяхно място вече има информационен дисплей, показващ нивото и режимите на зареждане на батерията. В интериора на Renault 5 има инструментален екран с размер 7,0 или 10,1 инча в зависимост от конфигурацията, а мултимедийната система в горната част на предния панел е с 10,1-инчов сензорен дисплей. Воланът е многофункционален с елипсовидна форма, а на кормилната колона се намира и селекторът на автоматичната скоростна кутия. Общият обем на отделенията за дребни вещи е 19 литра, а багажникът побира 326 литра. Задната седалка може да се сгъва в съотношение 60:40. Новото Renault 5 E-Tech electric се предлага с две опции за задвижване. Първоначалният включва литиево-йонна батерия с капацитет 40 кВтч и електромотор с две нива на мощност - 95 к.с. и 215 Нм или 120 к.с. и 225 Нм. Този вариант на хечбека ще може да изминава до 300 км с едно зареждане според цикъла WLTP. Втората версия е с батерия с 52 кВтч, а електромоторът развива 150 к.с. и 245 Нм. Пробегът е 400 км, а максималната скорост е 150 км/ч. И двете версии на новото Renault 5 E-Tech electric ще могат да се зареждат от 15 до 80% само за половин час. Новият модел ще се произвежда от есента в завода на Renault в Дуе, Франция.

Volkswagen ID.7 Tourer предлага избор от две батерии

През миналата година Volkswagen показа новия си електрически флагман ID.7, а сега компанията от Волфсбург представи и комби версия на модела, носеща името ID.7 Tourer. Това е първият път, когато Volkswagen използва това име, тъй като преди това почти всички комбита на марката бяха обозначени с термина Variant. Дължината на новия ID.7 Tourer е 4,96 метра, а обемът на багажника варира от 545 литра до 605 литра при поставяне на задните седалки в най-вертикално положение. Със сгънати задни седалки товарният капацитет нараства до 1714 литра. Базовото оборудване включва 19-инчови джанти и LED фарове. Сред опциите се предлага панорамен покрив, лишен от завеса и плъзгаща се секция. Комбито ID.7 Tourer се предлага само във версия със задно задвижване с един електрически мотор, който произвежда мощност 286 к.с. и въртящ момент от 545 Нм. Ще има избор от две батерии с нетен капацитет от 77 или 86 кВтч. Номиналният пробег по цикъла WLTP е съответно 600 и 685 км, а мощността на бързо зарядното устройство е 175 и 200 кВт. По-късно ще има версии с два електромотора и задвижване на всички колела. Комбито Volkswagen ID.7 Tourer ще се произвежда в същия завод в Емден, където се правят ID.7 и кросоувърите ID.4. Стартът на продажбите на европейския пазар е насрочен за началото на лятото. Цените все още не са обявени, но ID.7 вече се продава в България и започва от 115 096 лева, а комбито ще бъде малко по-скъпо.