0

А ко се чудите кои джаджи имат най-лошите практики за защита на личните ви данни, то може да се окаже, че отговорът е паркиран отвън.

Според доклад, публикуван от Mozilla Foundation и цитиран от Th, модерните коли са най-лошата категория продукти що се отнася за поверителност на личната ви информация.

Заключения

Глобалната организация с нестопанска цел установи, че 92 процента от прегледаните автомобилни производители предоставят на шофьорите малък (ако въобще имат) контрол върху личните данни, които им споделят, а 84% споделят потребителски данни с трети външни лица. Известна най-вече със своя уеб браузър Firefox с отворен код, Mozilla Foundation описва себе си като фондация, която се бори за „здравето на интернет“. През годините организацията е изготвяла няколко доклада на тема защита на лични данни, както и съвети как да се защитим по-добре.

Масово

Всичките 25 марки автомобили, които са проучени за доклада - включително Ford, Toyota, Volkswagen, BMW и Tesla - не успяват да отговорят на минималните стандарти за поверителност на Mozilla и е било установено, че събират повече лични данни за клиентите си, отколкото са им необходими. Видът събирана информация варира от лична информация като медицински данни до това как водачите използват самото превозно средство – като например колко бързо шофират, къде шофират и дори музиката, която слушат. Известно е, че Nissan и Kia позволяват дори събирането на информация относно сексуалния живот на потребителя.

Търговия

84% от прегледаните марки автомобили продават лични потребителски данни на доставчици на услуги, застрахователи, държавни правоприлагащи институции, брокери на данни и други бизнеси, а 76% претендират, че имат пълното право да го правят. 56% са готови да споделят потребителска информация с правителството и/или правоприлагащите органи, ако бъдат поискани. Tesla е най-зле класираната марка в проучването. Задвижваният от AI автопилот на Tesla е описан като „ненадежден“ след участието му в множество катастрофи и смъртни случаи. Mozilla установяват, че множество автомобилни компании събират чувствителна потребителска информация като снимки, имиграционен статус и дори сексуална активност.