Малцина се замислят, но жегите по света и у нас на практика носят ударни дози слънчева радиация, които променят човека и цялата планета. Разговаряме за проблема с топрадиестезиста

Иван Тодоров, както и за мистерията има ли залежи на газ в нашата черноморска акватория. Физикалният метод се използва не само за търсене на вода (с багети), но и за локализирането на находища на полезни изкопаеми.

Иван Тодоров е бивш кореспондент на Българската телеграфна агенция (БТА) за Югоизточна Азия. От 1990 година се занимава с практическа радиестезия и фъншуй анализи, прави защити на отделни жилища и цели сгради срещу вредни лъчения.

- Г-н Тодоров, как се отразяват на човека и въобще на биосферата летните температури и нарасналата енергия, достигаща до нас от Слънцето?

- През последната година много динамично се променя цялата планета Земя. Промениха се магнитните полета, вълните на Шуман, които традиционно от 7 херца (Hz) достигат на моменти до 100 Hz. Пулсира магнитното поле, а ние, хората, сме самоходни магнити, на които плюсът и минусът са в равновесие. И когато земята под краката ни се променя заедно с полето, това се отразява цялостно на здравето ни. В момента слънчевата Алфа радиация - леката деривация на радиацията, която може да бъде спряна с ленена или памучна шапка, с риза с дълъг ръкав, е 40 пъти над нормата. Което води до бързи изгаряния, поражения по растенията и човека. Ако сме на плажа между 1 и 5 следобед, буквално може да изгорим за 5 минути така, все едно сме се пекли 3 часа.

- Слънцето е станало много хищно, водещо до пожари, образно казано и в природата, и в телата ни, но в миналото не е било така?

- В момента сме в серия от слънчеви изригвания – има много мощна йонизация на атмосферата вследствие на силните магнитни бури. Всичко това се отразява не само на болните хора, които са с повишена чувствителност, със сърдечносъдови и неврологични заболявания, но засяга всички хора. Моят съвет е пазете главите и тялото си от пряко слънчево лъчение, особено от 11-11:30 до 16 часа.

- А откривате ли връзка между зачестяването на природните катаклизми – земетресенията, пожарите, климатичните аномалии, и повишената космическа радиация?

- На практика от 2000 г. насам планетата ни е болна. Тогава настъпи промяна в температурата на дъното на Световния океан. Тя се смяташе за константа, откакто се мери, а и дори стотици хиляди години назад. В момента на практика Земята е като болен човек със субфебрилна температура. Оттук се променят всички вертикални и хоризонтални океански течения, а Ел Ниньо с пълна сила се завихря отново. Т.е. планетата ни за съжаление е болна и няма как хората на повърхността й да бъдем здрави. Отделно от това човекът се старае да си влошава здравето по всякакъв начин, но това е много дълга тема.

- Споменахте Световния океан, в момента върви дискусия дали има залежи от газ в българската акватория на Черно море. Споменават се цифри за годишен добив от порядъка на 13 млрд. кубически метра газ. Правени ли са радиестезични замервания в тази посока и какво показват?

- Има значими запаси от газ не само в северната, но и в южната част на нашето Черно море. Но трябва да се има предвид, че то е много деликатен воден басейн. Живата вода е само около 70-75 метра, надолу в дълбочина водата става все по-плътна, има все по-тежки газове, метан, хидрометан, кристали. Големите реки носят биомаса, която загнива и всичко това се завихря. Откъм България морето е сравнително плитко 150-300 метра, но при Босфора рязко слиза под 1000 м дълбочина и при Русия също тя е голяма. С други думи това е един огромен казан, пълен с газове и вредни вещества, които слава Богу са по-тежки от водата. Това е и единственият воден басейн, който в дълбочина е по-топъл, отколкото на повърхността си. И ако това бъде разбутано и извадено, може да се стигне до невероятна екокатастрофа и да се простим с морския си туризъм. В момента идеята дали да имаме газ или да имаме Черно море трябва да се сложи на кантара и да се прецени. Според мен, ако загубим Черноморието, бедата ще е много по-голяма, отколкото, ако нямаме черноморски газ.

- За какви най-често радиестезични услуги ви търсят хората през този сезон?

- Здравето на дома е много актуална тема напоследък. Преди 20-ина години излъчванията в едно жилище бяха от геопатогенен характер - подземни води, геомагнитни мрежи, радиация тук-там. В момента домовете ни се превърнаха в бункери, в онлайн офиси, наситени с всякаква електроника - мощни рутери и какво ли не. В резултат многократно нараснаха електромагнитните излъчвания. Към тях можем да добавим и онези в гигахерцовия обхват, който допреди не се ползваше. В резултат съвременният човек е силно невротизиран поради огромен натиск от електромагнитни излъчвания от най-различен характер и честоти.

- Такава е тенденцията в цял свят, как се отразява тя на здравето ни?

- Тази среда води до потискане на полезните бактерии в човешкия организъм, което нарушава баланса и води до развихряне на патогенните. Така човек боледува по-дълго и по-трудно се възстановява. Напоследък все повече хората не могат да спят, кръвното им играе непрекъснато. Много често ме търсят именно да възстановим здравето в дома.

- Колко струва защитата на една сграда с 30 апартамента?

- Неотдавна правих проект за защита на една офис сграда – 8-етажна, с 500-600 кв. на етаж. Там беше от порядъка на около 8000 лева.

Много средства за защита има вече по цял свят, работи се по тези въпроси. Има бои, съдържащи компоненти, екраниращи вредните лъчения, които също не са евтини. Четири литра излиза от порядъка на 500-600 лева. Белята е, че хората чувстват по себе си, че нещо не е наред, но трудно могат да обективизират причината. Това за мен е най-големият проблем, защото човек престана да може да се възстановява в жилището си добре. Вместо да е отпочинал, той става сутрин уморен, с главоболие, кръвното мърда. Знаете ли колко хора са с такава картина. За съжаление огромен дял от тази проблематика се дължи на повишената йонизираща радиация на слънцето, но и на повишения фон на облъчване от техническите средства на цивилизацията ни.

- Доста хора живеят в сгради в близост или над трафопост. Трябва ли да се притесняват?

- Зависи, трябва да се направят измервания на място. Наскоро имах подобен случай с едно жилище в столичния кв. „Младост“. Под спалнята на тези хора се оказа входящата електроинсталация на целия блок с над 150 електромера. Значи родителите, спали в тази спалня, бяха починали от рак. При мен дойде техният син, който, нанасяйки се със семейството си в същото жилище, вече усетил, че нещо силно не е наред. С уред замерих магнитното поле, което беше от порядъка на 20 милигауса. Това не бива да се позволява, защото над 4 милигауса става опасно - може да се отключи онкологичен проблем и какво ли не. И други ситуации са ми се случвали като абонатни станции под жилищни помещения; кабели, закачени на тавана, т.е. на пода на някой апартамент и др. Подобни лъчения за съжаление са често срещани и водят до разрушителни последици за обитателите.

- Вие сте работил като журналист в чужбина, а сте завършил виетнамска филология. Как започнахте да се занимавате с радиестезия?

- Винаги ме е интересувало взаимодействието между човека и околния свят. Така стигнах до лъченията, до работа с водата. Радиестезията тръгна при мен, докато бях журналист в БТА. Една моя колежка си отиваше от рак в последен стадий и аз бях неволен свидетел на нейната драма. Тя ме амбицира да видя защо се е разболяла. Оказа се, че в сградата има мощни патогенни зони. Тогава заедно с председателя на дружеството по радиестезия и още двама-трима колеги направихме първата радиестезична защита на обществена сграда в България - тази на БТА. Беше отдавна, но това ме тласна да тръгна по този път да помагам на хората да намерят здравето в дома си.

- А опитвал ли сте се да прогнозирате числа от тотото или други игри на късмета, на изхода на спортни срещи с инструментариума на радиестезията?

- Не ме интересуват такива занимания, още повече, че подобни игри се манипулират. Интересува ме човек да има малко злато в сърцето си, защото това е капиталът, който е неоценим, но е за цял живот.

Показва къде има вода за кладенец

Основоположник на физикалната радиестезия е френският учен радиофизик проф. Луи Тюрен. Методът обаче е познат още от древността, като е бил използван от китайци, халдеи, траки, гърци, римляни, египтяни, келти и други.

Радиестезията се използва най-често за откриване зони с вредни лъчения, но приложението й е широкоспектърно. Може да се прави диагностика на здравето, да се откриват подземни богатства, да се правят дори прогнози. Хората по селата и до днес чрез радиестезични пръчки (багети, клонки) откриват къде има вода за кладенец. В инструментариума на специалистите влизат още махала, цифрови вълномери, генератори и др.