0

П рез 2021 година германската марка Opel представи новата Astra. Първоначално моделът се предлагаше с 1,2-литров 3-цилиндров бензинов турбомотор с мощност 110 или 130 к.с., и с 1,5-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател с мощност 130 к.с.

При дебюта на новата Astra за първи път Opel предложи и един Plug-in хибриден вариант с батерия със зареждане в контакта със системна мощност от 180 к.с., който може да изминава на ток около 60 км в комбиниран цикъл. Сега от Opel ни показват и спортна версия на Astra, която носи името GSe (Grand Sport Electric) и комбинира силите на бензинов турбодвигател и електромотор.

Новият Opel Astra GSe всъщност е автомобил със спортни стремежи, но в същото време е много ефективен в града и в ежедневието. Новата Astra GSe има същата Plug-in хибридна система, състояща се от 1,6-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател с мощност 180 к.с., електромотор със 110 к.с. и батерия с капацитет 12,4 квтч, което довежда общата мощност на хибридната система до впечатляващите 225 к.с., а системният въртящ момент е 360 Нм. Това позволява на автомобила да ускори от 0 до 100 км/ч за 7,5 секунди и да достигне максимална скорост от 235 км/ч.

В действителност колата се усеща по-бърза, благодарение на първоначалния спринт от електрическия мотор. Ускоренията са динамични, без прекъсване на тягата, а 8-степенният автоматик превключва предавките достатъчно пъргаво. Дори в режим Sport, Astra GSe не е толкова спортен автомобил, колкото беше някога Astra OPC, каквато повече никога няма да има.

Адаптивно

Бензиновият двигател е усъвършенстван, смяната на предавките на 8-степенната автоматична скоростна кутия става много плавно, като цяло е моторът е балансиран. Ако искате да стартирате първи от светофара, предните колела може да се завъртят, но няма да почувствате, че се борите с волана, докато гумите търсят сцепление. Новият Opel Astra GSe компенсира това със солидно шаси и с адаптивно окачване, което осигурява на автомобила много добро управление, без да е ненужно твърдо. Въпреки че нямат електронно управление, адаптивните амортисьори реагират на пътната настилка и през повечето време пътуването е много приятно.

При пресичане на трамвайни линии окачването се усеща по-твърдо. Кормилното управление е прецизно и ви помага да насочвате колата правилно в завоите. Обратната връзка не се усеща много пряко през волана, но е добре калибриран, така че да знаете какво става със завиващия преден мост във всеки момент. Позицията на водача е много добра за динамично темпо на шофиране, а по-агресивно профилираните седалки ви държат на място, когато искате да щурмувате завоите с малко по-висока скорост.

Икономичен

Когато просто искате да шофирате тихо, да пътувате от дома до работното място, без да опитвате твърде много спортни автомобилни маневри, новият Opel Astra GSe е толкова послушен, колкото всеки друг хечбек в този сегмент. Ако изберете да шофирате в режим Hybrid, той ще даде приоритет на ефективността, така че ако имате достатъчно батерия, той ще се опита да остане в чисто електрически режим колкото е възможно повече. Ако сте разредили напълно батерията, колата може да възстанови енергията по време на шофиране или по време на периоди на спиране, така че ако поддържате постоянна скорост, тя от време на време ще превключва на електричество.

Преминаването от електрическо задвижване към двигател с вътрешно горене става без да се усеща нищо, почти незабележимо, без нежелани тласъци или вибрации. Ако зареждате батерията редовно, ще можете да изминете около 50-60 км с пълно зареждане, така че Opel Astra GSe се превръща в икономична градска кола, ако пътувате до работа и има къде да заредите батерията от 12,4 квтч. На дълъг път, когато зарядът в батерията свърши, Astra GSe все още работи като конвенционален хибрид. Има моменти, когато се чува гласът на бензиновия двигател или други, когато работи само електрическият мотор, така че да поддържа ниска консумация, когато батерията свърши. По време на теста колата показа среден разход от 5,7 л/100 км в реални условия на шофиране, с нормално темпо, спазвайки ограниченията на скоростта и само няколко пъти изпробвах динамичните възможности на автомобила.

Безжично

На външен вид новият Opel Astra GSe може да остане незабелязан от човек, който не знае какво представлява. Има фини разлики с обикновените варианти, като например по-агресивната предна броня, специфични 18-инчови джанти и емблемата GSe на капака на багажника. Освен това Opel Astra GSe се предлага изцяло с гланцово черно покритие на решетката вместо хром, което го прави да изглежда по-агресивен. В предната част изпъкват опционалните нови матрични пикселни LED светлини. В долната част има по-голям черен въздухозаборник. Ако изберете контрастен цвят, предната част ще изпъкне още повече и ще подчертае линиите на автомобила, като един лъскав черен дифузьор също характеризира задната част. Все пак бих искал по-отличителна визия за спортната Astra GSe - нещо, което да я отличава повече от обикновените варианти, като по-широки калници или спойлер в задната част.

Интериорът на Opel Astra GSe е много интуитивен. Както при външния дизайн, Opel не е направил драстични промени в интериора на новата Astra GSe. Салонът остава подобно структуриран, с интуитивно подредени контролни уреди и по-класически дизайн в сравнение с голяма част от новите модели в сегмента. Таблото е семпло, покрито с мека пяна, а двата 10-инчови екрана са разположени под една и съща лента от стъкло, като централният сензорен екран е леко обърнат към водача, което ви кара да се чувствате обгърнати от кокпита на автомобила. Воланът е кръгъл, но скосен в основата, но е обвит в перфорирана кожа, което му осигурява по-добро сцепление в ръцете. Мултимедийната система е с лесен за използване и интуитивно изграден интерфейс. Можете да промените любимите си изгледи, основните контроли са лесни за достъп, а свързването с Apple CarPlay и Android Auto може да се осъществи както чрез кабел, така и безжично. Освен това можете да оставите телефона си да се зарежда в специалната зона за безжично зареждане и оттам можете да продължите да използвате навигацията или музикални приложения на основния екран на колата.

Баланс

Освен двата екрана има и опционален Head-up дисплей, който може да показва основна информация, като скорост и навигация. Новият Opel Astra GSe все още разполага с физически бутони за климатроника, отопляемите седалки и волана, както и предлага преки пътища към асистиращите системи. Основната разлика, с която Astra GSe превъзхожда стандартната Astra, са по-спортно профилираните цели седалки, които са много удобни, тапицирани в комбинация от кожа и микрофибър, така че да държат много добре тялото на водача в завоите. Предните седалки имат лумбална настройка в две посоки, а облегалката има разширение, което по-високите шофьори ще оценят като много полезно. За водача има серия от настройки, като повдигане или спускане на предната част на седалката и нейното разширяване. В салона има четири удобни места за сядане, тапицирани от тъкани с плат и кожа. На втория ред седалки е удобно и достатъчно просторно за хора с ръст до 1,90 метра.

Новият Opel Astra GSe представлява един много балансиран автомобил, който може да бъде много динамичен на пътя с достатъчно мощност за повечето ситуации и в същото време да предлага доста високо ниво на ефективност. Вероятно Opel Astra GSe ще ви хареса, но ще трябва да сте готови да платите значителна сума пари. Напълно оборудваният модел никак не е евтин автомобил с цена от 92 180 лева. Ако все пак искате Astra с хибридно задвижване и електрически пробег, препоръчвам стандартната хибридна версия със 180 к.с., която има значително по-ниска цена.

Технически характеристики:

  • Opel Astra GSe 1.6 Turbo Plug-in Hybrid Automatic
  • Двигател 1,6-литров 4-цилиндров турбобензинов + електромотор
  • Задвижване на колелата предно
  • Трансмисия 8-степенна автоматична
  • Системна мощност 225 к.с.
  • Системен въртящ момент 360 Нм
  • Ускорение от 0-100 км/ч 7,5 секунди
  • Максимална скорост  235
  • Среден разход на бензин 1,2 л/100 км
  • Емисии на СО2 26 г/км
  • Цена на модела от 92 180 лева

Новото Audi Q8 e-tron е вдъхновено от рали Дакар

Audi показа новия всъдеход Q8 e-tron Edition Dakar, вдъхновен от световното рали Дакар в пустинята. Офроуд способностите на този ексклузивен SUV, съчетани с неговия висок и незабавно достъпен въртящ момент, са идеални за приключенски настроените хора, които искат да шофират електрически автомобил извън пътищата. Новото Audi Q8 e-tron Edition Dakar е базирано на Q8 advanced 55 e-tron quattro с нетен капацитет на батерията 106 квтч. Задвижването с два електромотора доставя мощност от 402 к.с. в режим Boost и въртящ момент от 664 Нм. Със стандартните гуми автомобилът ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,8 секунди. С високопроходимите гуми General Grabber AT3 всъдеходът спринтира от място до 100 км/ч за 5,9 секунди. Автономният пробег според цикъла WLTP е до 487 км. Максималната скорост е ограничена до 200 км/ч.

В сравнение с базовия модел, електрическият SUV с гуми за всякакъв терен General Grabber AT3 има с 31 мм по-висок просвет и е проектиран за по-добро управление на насипни повърхности като чакъл или сняг. Автомобилът има просвет от 206 мм. При по-високи скорости просветът на новото Audi Q8 e-tron Edition Dakar постепенно намалява – с 15 мм при 85 км/ч, със 17 мм при 100 км/ч и с 13 мм при 120 км/ч. Предният ъгъл на заход е 20 градуса, задният ъгъл на отход е 26 градуса, а ъгълът на рампата е 19 градуса. Въздушното окачване е настроено за шофиране извън пътя. Новото Audi Q8 e-tron Edition Dakar може да бъде поръчано през първото тримесечие на 2024 г., а цените започват от около 120 000 евро.

Opel Corsa стана бестселър в Германия и Великобритания

Opel Corsa е най-продаваният автомобил в В-сегмента за трета поредна година в родината си Германия. Според официални данни, публикувани от Федералната служба за автомобилен трафик, Opel Corsa успешно защити титлата си на най-популярен малък автомобил. Общо новите регистрации, възлизащи на почти 54 000 броя гарантират, че малката кола от Рюселсхайм заема първото място в своя сегмент. Това представлява увеличение от около 7% в сравнение с 2022 г. и също така, че регистрациите на Corsa са достигнали най-високото си ниво след рекордните от 2016 г. Според предварителните вътрешни резултати всяка четвърта нова Corsa е електрическа Corsa Electric.

Във Великобритания същият автомобил, който там се казва Vauxhall Corsa, също е най-продаваният малък модел за трета поредна година, според данните за регистрация на нови автомобили за 2023 г., публикувани от Обществото на производителите и търговците на автомобили. С общо 40 816 бройки, Corsa не само доказа, че е най-популярната градска кола на пазара през 2023 г., но също така е третият най-продаван автомобил в страната като цяло, като изпреварва втория модел в сегмента с 55,5%. От премиерата си през 1982 г. над 14,5 милиона автомобила Opel Corsa са продадени по целия свят. През миналата година Opel пусна новото издание на бестселъра, носещ отличителното лице на марката - Vizor, новите интелигентни LED матрични светлини и множество други високи технологии.