0

Ю жнокорейската марка SsangYong стана популярна в Европа в началото на този век с първото поколение на всъдехода Rexton. От дебюта си марката SsangYong се слави с производството на всъдеходи и автомобили със задвижване на четирите колела 4х4, сред които високопроходимите модели Action и Kyron.

През 2023 година компанията SsangYong Motor беше придобита от консорциума KG Group, което даде възможност на групата да навлезе и в автомобилната индустрия. Новосъздадената марка KGM поетапно ще замени името SsangYong, а първият изцяло нов модел на KGM е новият Torres, позициониран между Korando и флагмана Rexton.

Новият Torres е шестият модел в гамата на южнокорейския производител, специализиран в производството на SUV и пикапи. Новият SUV е смело предложение в силно конкурентния пазарен сегмент на утвърдените модели със задвижване 4х4. Неговите габарити са дължина 4,70 метра, ширина 1,89 метра, височина 1,72 метра и междуосие 2,68 метра.

Различен

Новият Torres привлича вниманието, тъй като е непознат и различен, но в същото време наподобява на култови модели от света на офроуда. Предницата с масивна радиаторна решетка е вдъхновена от легендарните модели на Jeep, а издължената форма на LED светлините придава на предната част допълнителна широчина и масивен изглед. Под решетката е поставено името на новия модел, изписано с големи букви. На предния капак има дръжки, които правят асоциация със стила на легендарните всъдеходи.

Отзад вратата на багажника има декоративна изпъкнала част с името Torres, която имитира капак на резервното колело, което обаче не е там, а под пода на багажника. Има дори масивна дръжка от дясната страна на вратата, от която би трябвало тя да се отвори настрани, както беше при някогашните офроуд модели, но багажната врата не се отваря странично, а вертикално. Управлението е електрическо и се задейства от бутон, разположен върху тази масивна дръжка.

Екрани

Първото нещо, което прави впечатление в интериора на новия Torres, е воланът с нетрадиционна форма, който е плосък отдолу, но елипсовиден отгоре. Пред водача е позициониран 12,5-инчов цветен LCD информационен дигитален екран, интегриран директно в арматурното табло, показващ най-важните параметри като оборотомера, скоростомера, данните от бордовия компютър, нивото на горивото и оставащия пробег.

В централната част на таблото е разположен големият 9-инчов интелигентен сензорен екран, от който се управлява информационно-развлекателната система, аудиосистемата или навигацията, и който показва изображението от камерата за обратно виждане. Този екран помага за интеграцията на смартфон чрез Apple CarPlay и Android Auto, като в същото време изглежда модерно и се управлява лесно дори когато следите пътя. Под него е разположен 8-инчов LCD сензорен дисплей, служещ за управление на климатизацията, отоплението на седалките, волана и прозорците. От същия дисплей след прелистване се избират и режимите Normal, Sport и Snow.

Просторен

Централната конзола е дълбока и предлага три поставки за чаши или бутилки от половин литър. Пластмасите са с добро качество, като много от детайлите са покрити с хром и създават стилна обстановка в интериора. Салонът е просторен и изпълнен с допълнителни места за съхранение на всякакви предмети - от голяма бутилка за вода, до преносим компютър.

Пътническият салон е предназначен за петима възрастни, като на задната седалка има място дори за трима пътници, а пространството за краката и главите е изненадващо щедро. Облегалката на задната седалка може да се наклонява за по-удобно возене като в моделите от високия клас. Новият Torres има огромен багажник с обем от 703 литра, който превъзхожда повечето модели в същия сегмент. Обемът му може да се увеличи до 1662 литра при сгъване на облегалките на задните седалки. Под пода на багажника е разположено нормално резервно колело.

Автоматик

Новият Torres се задвижва от 1,5-литров 4-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор и директно впръскване с мощност 163 к.с. Стандартно моделът се предлага с предно предаване и 6-степенна механична скоростна кутия. Като опция може да бъде оборудван с 6-степенна автоматична скоростна кутия и със задвижване на четирите колела 4х4. Мощността от 163 к.с. се достига между 5000 и 5500 об/мин, а максималният въртящ момент от 280 Нм е наличен между 1500 и 4000 об/мин.

Този двигател е напълно достатъчен за новия модел, като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема около 9 секунди, а максималната скорост е 191 км/ч. Средният разход на гориво е 9,1 л/100 км. В града разходът е 10,8 л/100 км, а на извънградски път - 7,7 л/100 км. Автоматичната 6-степенната скоростна кутия превключва гладко, въпреки че смяната на предавките не е най-бързата. При необходимост от повече динамика трябва да използвате ръчния режим на автоматичната скоростна кутия, с който ще постигнете по-пъргаво ускорение, но за сметка на повишен разход на гориво.

Препятствия

При нормални пътни условия задвижването е на предните колела, с което се постига максимална горивна ефективност. Задвижването на четирите колела 4х4 се активира автоматично от система AWD в случай на необходимост, засечена от сензорите на автомобила, като има възможност за регулирано спускане по наклон със задействане на системата HDC, както и за заключване на диференциала. Моделът със задвижване 4х4 има прилично сцепление както по грапави настилки, така и на сняг или на кални терени. Благодарение на минималния пътен просвет от 195 мм и дълбочина на газене до 300 мм Torres може да преодолява малки водни препятствия и да се движи по път с коловози. Новият SUV може да тегли прикачено ремарке с тегло от 1,5 тона.

Маневрен

Новият Torres е SUV, проектиран за комфортно и меко возене, затова окачването му е еластично. С колата се пътува приятно, окачването филтрира добре неравностите на настилката, особено със стандартните 18-инчови джанти. Воланът прави малко под три оборота открай докрай, като осигурява сравнително прецизно управление. Диаметърът на завой е 10,84 метра, а воланът е с променливо сервоусилване според скоростта на движение, така че с Torres се маневрира много лесно при завиване и паркиране. Шумоизолацията на купето е много добра дори и при високи скорости.

В завоите каросерията се наклонява леко, типично за SUV, но не създава неприятни усещания. Torres се чувства най-добре, когато се шофира спокойно и дори на дълъг път ще ви осигури безопасно движение, комфорт и тишина, без да усетите умора.

Новият Torres е оборудван стандартно с богат набор от системи и функции, които повечето конкуренти предлагат като опции. Базовото оборудване включва системата за достъп без ключ, електрически прозорци и странични огледала, климатик, аудиосистема с 6 високоговорителя, сензори за дъжд и светлина, Bluetooth и круиз контрол. На борда има минимум 7 въздушни възглавници, стабилизираща система, технология за автоматично спиране, система за спазване на лентата, разпознаване на пътните знаци и определяне на умората на водача. Най-високата версия Premium радва с кожена тапицерия на салона, двузонов климатроник, камера за обратно виждане, навигация, електрическа врата на багажника, отопляеми предни седалки. Сред опциите са електрически предни седалки с вентилация. Цената на новия Torres у нас започва от 63 900 лева, а в най-високото ниво Premium струва 79 700 лева.

Технически характеристики

  • SsangYong Torres 1.5 T-GDI 4WD Automatic
  • Двигател 1,5-литров 4-цилиндров бензинов с турбокомпресор
  • Задвижване на колелата двойно/4х4
  • Скоростна кутия 6-степенна автоматична
  • Максимална мощност 163 к.с. при 5000-5500 об/мин
  • Максимален въртящ момент 280 Нм при 1500-4000 об/мин
  • Ускорение 0-100 км/ч 8,9 секунди
  • Максимална скорост  191 км/ч
  • Комбиниран разход на бензин 9,1 л/100 км
  • Емисии на СО2 207 г/км
  • Цена на модела от 79 700 лева (Premium)

Новият Ford Mustang идва като купе и кабриолет

Новият Ford Mustang идва в Европа с впечатляващ динамичен дизайн и модерен интериор, преобразен за съвременния дигитален свят. Най-продаваният спортен автомобил в света разполага подобрено пътно поведение и несравнимо вълнуващо изживяване при шофиране.

Новият Ford Mustang вече се предлага в Европа отново като купе и кабриолет с динамичен дизайн и подобрена динамика. Изваяният преден капак и мощните задни спойлери са ключови за мускулестото излъчване. Добавеният нов преден спойлер и странични прагове подобряват аеродинамиката и пътното поведение. Към класическите задни светлини са добавени три LED светлинни ленти. Кабриолетът има спиращ дъха дизайн и носи неповторимото усещане за свобода.

Ford

Подвижният покрив може да се повдига и спуска за секунди и въпреки компактния си дизайн багажникът успява да побере две чанти за голф например. Благодарение на дигиталното предно табло и 13,2-инчовия централен екран, шофирането на новият Mustang създава усещане за управление на реактивен самолет. Новата мултимедийна система SYNC 4 се адаптира и показва функциите, които всеки водач използва най-често.

Интеграцията на смартфон чрез Apple CarPlay и Android Auto е безжична. Под предния капак на новия Ford Mustang е монтиран 5,0-литров V-образен 8-цилиндров бензинов двигател. Водачът може да избира от шест режима на шофиране - Normal, Sport, Slippery, Drag, Track и възможност за персонализация на настройките. Новият Mustang Dark Horse осигурява допълнителна производителност, като предлага избор между 10-степенна автоматична или 6-степенна механична скоростна кутия.

Audi Q7 получи свеж дизайн и дигитални светлини

Audi облагороди своя първокласен семеен SUV с изчистен дизайн и подобрени технологии. Свежият външен дизайн с ново оформление на предната и задната част подчертават мощния характер на Q7, който се отличава с първокласна гъвкавост и щедро вътрешно пространство с до 7 места. За първи път в Audi Q7, матричните LED фаровете с лазерни светлини имат дигитални дневни светлини с избор на светлинни подписи.

Дигиталните OLED задни светлини с четири налични дизайна допълват новата визия на модела. За още по-голяма индивидуализация най-универсалният SUV сред Q-моделите на Audi е получил нови колела, цветове, декоративни вложки и седалки с контрастни шевове. Предлагат се пет нови опции за джанти с диаметър от 20 до 22 инча и три нови цвята за каросерията.

Audi

Салонът е обновен с контрастни сиви шевове, а в пакета S line или за SQ7 има избор на матови вложки от карбонови влакна или алуминий. Модификацията 50 TDI с 286 к.с. и 600 Нм е оборудвана с 3,0-литров V6-цилиндров турбодизелов двигател. Версията 55 TFSI с 340 к.с. и 500 Нм се задвижва от 3,0-литров V6-цилиндров бензинов турбомотор. Всички модификации са оборудвани с 48-волтов стартер-генератор. Най-спортното Audi SQ7 се задвижва от 4,0-литров V8-цилиндров битурбо бензинов двигател 4.0 TFSI с 507 к.с. и 770 Нм със система за изключване на четири цилиндъра.

Всички версии са комбинирани с 8-степенна автоматична скоростна кутия и постоянно задвижване на четирите колела quattro. Обновеното Audi Q7 вече се предлага на българския пазар. Цените за модела 50 TDI quattro стартират от 147 422 лева. Версията 55 TFSI quattro със стандартно оборудване започва от 156 519 лева, а SQ7 TFSI е с начална цена 201 055 лева.