Т айнствен монолит стряска света, но и го очарова през бурната и наситена със събития 2020 г., като това е повод уфолозите да твърдят, че извънземните просто ни изпробват.

Това се случва в пустинята Моаб, щата Юта. В труднодостъпен каньон от червен пясъчник учени откриват на 18 ноември 2020 г. странно творение, което по никакъв начин не е природно явление.

Овце

Учените изследват местната популация на диви овце. До каньона, където откриват монолита, се стига само с хеликоптер. Тогава изследователите са изненадани, съзирайки металното нещо, което се издига на три метра височина. То много наподобява на легендата от книгите на Артър Кларк и най-вече на написаното в „Една одисея в космоса през 2001-та година“. Само че там имаме черен монолит, който се появява в Африка и стоейки пред него, маймуните изведнъж придобиват човешки разум. През 1968 г. излиза филмът на Стенли Кубрик по книгата - „2001: Одисея в космоса“, където монолитът е особено впечатляващ.

Учените слизат при монолита в Юта и го измерват. Той е висок 3 м, но се оказва направен от метални листове, занитени в триъгълна призма и напълно прилича на човешко дело. Връщането на стари записи от района – както на сателитни снимки, така и на други проучвания на изследователи, показва, че металният монолит е поставен между юли и октомври 2016 г. Следователно той е стоял там четири години, преди да бъде открит от биолозите, броящи диви овце. Скоростно новината се разчува и монолитът се превръща в истинска световна сензация. Има гигантски бум към новината и въпреки ясното виждане, че е човешко дело, теориите следват една след друга. В разгара на интензивното медийно отразяване обаче монолитът е премахнат на 27 ноември 2020 г. Направили са го четирима жители на Моаб, които казват пред пресата по-късно, че това е обществена земя и никой няма право да се разпорежда с нея без разрешение. Те обаче взимат монолита при себе си и следват преговори да бъде върнат на властите. Най-накрая успява да го получи Бюрото за управление на земите, в чиято сграда се съхранява останалото от него до ден днешен.

Арт

Днес всички изследователи са склонни да вярват, че това е артинсталация, но така и няма дори намек кой я е направил. Самоличността на създателите му си остава неизвестна, както и техните цели, макар да има претенденти, че са го направили. Скоро в различни места на планетата са открити други подобни монолити. По някои има драскулки, но определено всички са човешко дело.

А след това и в Турция, при това на знаково място – древното Гьобекли тепе, където са намерени останки на една от най-ранните цивилизации, живяла преди 12 хиляди години. Там обаче армията взима нещата в свои ръце и решава да пази монолита, за да види кой го поставя. Така и това не се случва. Междувременно група, наречена „Най-известният артист“, признава авторството на монолита в Юта, но категорично отказва да има нещо общо с останалите. За по-малко от година монолити се появяват из цялата планета, най-много са в Европа, но има също в Океания, Канада, Южна Америка и Азия. Теориите са много – от протест срещу мерките покрай ковид, до маркетингова стратегия и извънземни. Въпросната артгрупа „Най-известният артист“ така и не разкрива точно кой стои зад нея. Но пък край Сиатъл групата, наричаща себе си „Едни хора“, поставя монолит за честването на новата 2021 година. Тези художници също остават анонимни.

НЛО

Всъщност почитателите на теорията, че извънземните са тук, но по някаква причина не ни се показват официално, а най-много като НЛО, твърдят как от хилядолетия по нашата планета изникват монолити и обелиски, които може и да са дело на древни хора, но са инспирирани и може би направлявани от извънземни. Има монолити, които тежат по 300 тона и даже изправянето им е проблем за съвременната техника, да не говорим за хората от преди 10 и повече хилядолетия, когато се предполага, че тояги и въжета са били основните инструменти. Такива монолити има пръснати по целия свят.

А привържениците на теорията за древните астронавти отиват още по-далеч. Те поддържат хипотезата, че подобни монолити са разположени на естествени линии, където енергията на Земята се усеща най-силно. Дори една от теориите гласи, че древни извънземни са кацали на планетата ни. Открили са тези енергийни линии и са поставили монолитите там или са накарали хората да го направят. А след това с помощта на напредналите си технологии са започнали да зареждат корабите си и въобще да използват тази енергия.

Доводите на тези учени хич не са лишени от здрав разум, макар и да изглеждат като научна фантастика. Във всички каменни монолити са открити големи количества кварц или други елементи, които могат да преобразуват енергията. В съвременните технологии кварцът навлиза все по-силно, особено в електрониката. Според тази теория с подобни монолити се предава енергия в космоса и междузвездните кораби я улавят. Дори енергия от течаща река също може да бъде преобразувана и да стане подходяща за космически пътешествия, смятат изследователи.

Едни от най-известните са т.нар. менхири в Карнак, Бретан, Западна Франция. Според една от легендите магьосникът Мерлин превърнал хиляди римски войници в камъни, когато се опитали да нападнат галите. Учените обаче казват, че тези камъни в Карнак са хилядолетия по-стари от Древния Рим с неговите войски. Вероятно (но не е напълно сигурно) са се появили между 4500 и 3300 години преди новата ера.

Част от менхирите в Карнак, Франция

УИКИПЕДИЯ

А познавачите на приключенията на Астерикс припомнят, че в комиксите и филмите за галския герой с напитката, която го превръща в свръхчовек, също има менхири. Там едричкият приятел на Астерикс Обеликс постоянно носи по някой и друг менхир, тежащ тонове.

Пирамиди

В същото време се припомня и теория, според която египетските и на други древни народи пирамиди също са разположени на силни енергийни потоци. Те като обелиските, монолитите и менхирите преобразуват енергията от земята и могат да я пратят в космоса, стига да има кой да я улови там.

Хеопсовата пирамида в Гиза

УИКИПЕДИЯ

Новооткрити данни, които тепърва ще бъдат потвърждавани, сочат как ръкав на величествената африканска река Нил е текъл в древни времена край пирамидите в Гиза и това е спомогнало да бъдат построени гигантските обекти. А уфолозите допълват, че пирамидите още повече са усилвали енергиите от течението на Нил и са ги пращали в космоса на корабите. Но после Нил по някаква причина минал в друго русло.

Та теории много по въпроса за монолитите и камъните.